El mes d'agost va lligat a les vacances d'estiu i això, de retruc, amb relaxar-se a la platja. Ara bé, el destí no és únicament la costa, molts també opten per la muntanya. I per tal de gaudir-la, els Bombers ofereixen un seguit de consells per fer-ho amb seguretat, especialment enguany en un context amb elevat risc d'incendis i les altes temperatures.
El cap del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) del cos, Oriol Vilalta, ho resumeix així: "Cal planificar bé l'activitat, adequar-la a les nostres capacitats, informar-se de la meteorologia i saber renunciar si la muntanya no ens dona garanties". Abans de partir, i tenint ja tot programat (itinerari, garantia de temps favorable, etc), és essencial dur la roba i el calçat adient, així com material, menjar (bàsicament aliments energètics) i aigua necessària.
Durant la sortida, entre altres coses, es recomana dur el telèfon mòbil amb la bateria ben carregada; enviar ubicacions, a través de missatges, i que sigui accessible, i ràpid, fer la trucada al 112. En el cas que es planifiqui visitar zones d'aigua, com ara pantans o llacs, els Bombers demanen assegurar-se que la zona té permès el bany i que no hi ha perill, evitant els espais habilitats per fer activitats d'esport aquàtic.
Un cop dins l'aigua, es demana estar alerta a possibles variacions en l'estat de salut i sortir-ne tan aviat com sigui possible en cas de trobar-se malament, així com estar pendents de les criatures i de possible remolins i corrents d'aigua, que són molt freqüents en rius i pantans.
[h3]Agost, el mes amb més rescats[/h3]
En aquest vuitè mes de l'any és quan es fan més rescats, al 2020 es va arribar al màxim en un mes d'agost (295), coincidint amb el final del confinament per la Covid-19. El 2021 la xifra es va estabilitzar (275), amb una tendència ja consolidada a superar la barrera dels 200 serveis.
Enguany, entre juny i juliol ja han dut a terme 352 serveis, sent dissabtes i diumenges els dies en què se'n fan més. L'any passat, entre l'1 de juny i el 31 de juliol, el 44,93% dels salvaments i els rescats es van fer en cap de setmana (164 de 365), i aquest 2022, aquest percentatge s'ha elevant fins al 48,29% (170 de 352) en el mateix període.
Els consells dels Bombers per gaudir del medi natural amb seguretat
Societat
L'agost és un mes en el qual tradicionalment es fan més rescats
ARA A PORTADA
-
Política Junts i Nacionalista reclamen 140 policies i 300 càmeres arran del crim de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Camí Ramader de Marina travessarà el Bages per apropar la transhumància a la ciutadania Pere Fontanals
-
Economia La Fira del Vehicle d'Ocasió i la Fira de Setembre estrenaran ubicació a l'avinguda Universitària Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Navàs estrena les jornades Escorça per reivindicar la memòria històrica del municipi Pere Fontanals
Publicat el
05 d’agost de 2022 a
les 16:39
Et pot interessar
-
Societat
Sis equipaments de la Catalunya Central compartiran energia solar pública amb edificis de la Generalitat
-
Societat
El CAE programa 25 accions formatives per a la tardor amb més de 790 hores de formació
-
Societat
El Museu de l'Aigua i el Tèxtil amplia els tallers de restauració amb un nou grup a partir de l'octubre
-
Societat
El bus urbà de Manresa costarà 1 euro durant la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Societat
Comencen unes obres de telecomunicacions a la plaça Onze de Setembre de Manresa
-
Societat
Cardener Viu convoca una caminada popular contra la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
