
Els primers ginecòlegs i pediatres formats a Althaia han acabat aquest mes de maig la seva etapa de residència, després d'estar entre quatre anys a la institució. En total, són 13 els professionals que enguany han acabat la residència a Althaia i que s'han acomiadat en un acte que també ha servit per donar la benvinguda a la nova promoció de metges i infermeres residents que han apostat per formar-se com a especialistes a Manresa.
La nova promoció de MIRs l'integren 13 metges residents i 3 infermeres especialistes. Dividits per especialitats, els professionals que s'han incorporat són:
- 1 per a Anestesiologia i Reanimació
- 1 per a Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia
- 1 per a Medicina Interna
- 1 per a Obstetrícia i Ginecologia
- 1 per a Pediatria i les seves àrees específiques
- 1 per a Psiquiatria
- 7 per a Medicina Familiar i Comunitària (formació a nivell hospitalari a Althaia i a l'atenció primària als CAP de l'ICS del Bages)
- 1 infermera de Salut Mental
- 2 Llevadores
Amb les noves incorporacions i durant el proper any, Althaia té la responsabilitat de formar, en les diferents especialitats, un total de 58 professionals mèdics i 5 d'infermeria que s'integren a l'activitat assistencial i de recerca dels diferents centres de la institució.
El període de formació de les especialitats mèdiques oscil·la entre els 4 i els 5 anys de durada. Pel que fa a les d'infermeria, llevadores infermeres de salut mental el programa formatiu té una durada de dos anys.
L'acte de comiat i benvinguda dels MIR ha comptat amb la intervenció de la Germana Teresa Forcades i Vila, monja benedictina del monestir de Sant Benet de Montserrat, especialista en Medicina Interna i doctorada en Salut Pública i Teologia. La seva conferència magistral s'ha centrat en les bases filosòfiques que fan possible que la comunicació entre el professional sanitari i el pacient sigui un factor determinant per alleugerir o guarir les seves dolències.