Els taxistes de Manresa, Santpedor, Sant Fruitós i Sant Joan unifiquen àrea

Fins ara els usuaris havien d'esperar a tenir un taxista de la seva població lliure

Publicat el 12 de juliol de 2016 a les 15:04
Actualitzat el 12 de juliol de 2016 a les 15:09
Manresa, Santpedor, Sant Fruitós de Bages i Sant Joan de Vilatorrada han creat una àrea comuna de servei de taxi. Aquest conveni permetrà que els taxistes de les quatre poblacions puguin oferir servei en qualsevol d'aquests municipis, una pràctica que fins ara es feia fora de la llei. La regidora de Mobilitat de Manresa, Olga Sánchez, ha explicat que es tracta d'un pas endavant "molt important" ja que, amb aquest acord, els usuaris no hauran d'esperar a tenir un taxista del seu municipi disponible. En total, a partir d'ara donaran aquest servei 54 taxis (45 a Manresa i tres a cadascuna de les altres poblacions) que tindran una tarifa única que s'actualitzarà cada any.

L'acord té una vigència d'un any, prorrogable entre les parts, i estableix que es permetrà la prestació de servei de taxi als titulars de les llicències de qualsevol dels municipis signants. Així, els taxis treballaran de forma habitual en el seu terme municipal i podran prestar servei a les altres poblacions quan no es puguin realitzar pels titulars dels propis municipis. Així mateix, també podran fer serveis en supòsits especials com per exemple la celebració de fires i altres esdeveniments. 

Els alcaldes de les quatre poblacions han subratllat que els usuaris seran els màxims beneficiaris d'aquest conveni, però també han afegit que hi ha hagut bona acceptació per part dels taxistes. L'alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, ha posat d'exemple que fins ara un taxista de Sant Fruitós no podia anar a buscar ningú a l'estació de Manresa que tingués com a destí final Sant Fruitós. En canvi, ara sí que poden sempre que s'avisi amb antelació. 

El subdirector general d'Ordenació i Inspecció, Josep Maria Fortuny, ha explicat que mancomunar aquest servei ajuda a aprofitar millor les llicències perquè totes puguin tenir benefici i no perdre quota de mercat. Fortuny ha explicat que aquesta col·laboració ja existeix al Bages entre municipis més petits d'una segona corona.