Des d'aquesta temporada, el camp de futbol de Sant Fruitós de Bages compta amb una caldera de biomassa. Tot i que ja estava en funcionament, ha estat aquest dilluns 27 de novembre quan s'ha presentat oficialment.
En aquesta presentació, s'ha explicat el funcionament d'aquest equipament innovador a varis regidors de l'Ajuntament encapçalats per l'alcalde Joan Carles Batanés, a personal tècnic de l'ajuntament i especialment també, com un dels principals beneficiats per aquesta millora, al president del Sant Fruitós Escola de Futbol, David Vila.
La caldera de biomassa s'ha instal·lat per substituir les dues calderes elèctriques encarregades de generar, fins la passada temporada, l'aigua calenta i la calefacció que consumien els equipaments del camp. A partir d'ara el camp de futbol funcionarà al 100% amb aquesta caldera de biomassa.
El combustible que s'utilitza per alimentar aquest tipus de caldera és el pèl·let, un material d'origen vegetal que té la seva procedència, principalment, en la compactació de serradures i encenalls provinents de serradores o d'altres indústries i que es produeixen a partir d'estelles i altres biomasses. El dipòsit té una capacitat de 7 tones, fet que li permet funcionar de manera autònoma llargs períodes de temps. La nova instal·lació, també porta com a novetat la programació del funcionament autònom de la caldera de manera que no calgui un tècnic pendent d'engegar-la o parar-la quan no s'utilitzi.
Aquesta caldera disposa de les tecnologies més desenvolupades en el sector de les calderes de biomassa, i segueix unes estrictes normes d'emissions per tal de garantir el mínim impacte en el medi ambient. La previsió inicial és d'un estalvi de 29 tones de CO2 anuals, que es tradueixen en un estalvi econòmic aproximat pel municipi de 5.700€ anuals, tot i que aquest estalvi pot veure's augmentat si el consum segueix la línia d'aquests primers mesos de funcionament.
ARA A PORTADA
-
Successos Dos menors de 16 anys, sota custòdia dels Mossos per la seva possible implicació en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Escorcollen un pis de la travessera dels Drets relacionat amb l'homicidi del carrer Sant Jaume Pere Fontanals
-
-
Successos Carles Vilajosana, el veí del Serrat de Castellnou mort en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
28 de novembre de 2018 a
les 14:24
Actualitzat el
28 de novembre de 2018 a les
14:28
Et pot interessar
-
Societat
El Documental del Mes tornarà dijous amb «Amazomania», per qüestionar la mirada colonial
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
