ERC Bages reclama una solució definitiva als punts negres de la C55

Per als republicans la solució passa per transferir trànsit de la C55 a la C16 amb l'alliberament del peatge de Sant Vicenç

Publicat el 13 de novembre de 2012 a les 19:02

Esquerra considera que les actuals condicions de la C55 impossibiliten l'absorció amb seguretat del trànsit actual i que es necessiten mesures d'urgència que acabin amb l'alta sinistralitat. Les millores puntuals anunciades per la Generalitat al tram sud de la carretera, que ERC considera insuficients, s'haurien de realitzar de forma immediata.

Quant al desdoblament, per a Esquerra, tot i que la Generalitat no el planteja ni a curt ni a mitjà termini per la manca de finançament, tampoc és la solució definitiva, per l'alt impacte ambiental i econòmic. La solució passa per transferir trànsit de la C55 a la C16 amb l'alliberament del peatge de Sant Vicenç, com a mínim per als residents; la millora del nus del Guix i la connexió amb la C16 passant per darrera del polígon del Grau; i l'enllaç entre la C16 i la NII entre Terrassa i Abrera que permetria connectar Manresa i Barcelona per vies ràpides tan pel nord (accés Meridiana) com pel sud (accés Diagonal). També s'haurien de fer bidireccionals els actuals nusos dels enllaços de Viladordis i Pont de Vilomara.

L'alliberament del peatge de Sant Vicenç permetria que la C16 actués com a via del trànsit de pas, descongestionant les rondes de Manresa i el tram de la C55 entre Manresa i Sant Vicenç. A més, l'autopista guanyaria en usuaris i tindria majors ingressos i, amb la millora dels enllaços, Manresa quedaria connectada a l'autopista de manera més eficient.

D'aquesta manera, la C55 esdevindria una carretera pel trànsit local de connexió de Manresa amb el Bages sud, on només caldrien operacions puntuals per acabar amb l'alta sinistralitat, com les anunciades per la Generalitat.

Tot i així, ERC continua reclamant les inversions, ja compromeses per part de l'Estat espanyol, a la línia de Rodalies entre Manresa i Barcelona. Unes millores llargament reclamades pel territori que permetrien escurçar substancialment el temps del trajecte entre les dues ciutats. D'aquesta manera també s'ajudaria a restar trànsit a la C55 i, de retruc, s'aconseguiria un model de mobilitat molt més sostenible.