
Més de 200 persones s'han aplegat aquest dissabte a la tarda al quilòmetre 22 de la C-55, a l'entrada sud de Castellgalí, per tallar la via durant mitja hora en protesta per l'alta sinistralitat d'aquesta carretera i per exigir el desdoblament de la C-55 i la gratuïtat de l'autopista C-16.
La convocatòria de la FAVM, la plataforma No + morts a la C-55 i l'ONG Stop Accidents ha reunit nombroses cares conegudes de l'àmbit polític, econòmic i social del Bages, així com familiars i coneguts de persones accidentades a la C-55. Entre els polítics, tres alcaldes de la comarca, Cristòfol Gimeno (PSC) de Castellgalí, Joan Torres (CiU) de Sant Vicenç de Castellet, i Cecilio Rodríguez (PSC) del Pont de Vilomara i Rocafort; i també l'alcaldessa del PSC de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, el municipi de veïnatge de la darrera víctima mortal d'aquesta carretera, Curcharan, S, que va patir l'accident fatal el passat 30 de desembre.
A banda de polítics d'ERC, PP, ICV o EuiA, en la convocatòria també hi han estat representants del Montepio de Conductors o del sindicat CCOO. En aquesta ocasió hi ha hagut la presència de mitjans de comunicació d'àmbit nacional i estatal cobrint l'acte.
L'acte ha seguit el guió habitual de cada vegada que hi ha un accident en aquesta via. El president de la FAVM, Enric Martí, ha exigit la instal·lació urgent de separadors tipus New Jersey a tots els punts negres de la C-55 com a punt previ al desdoblament de la via entre Manresa i Monistrol de Montserrat, l'alliberament de la C-16 i la connexió entre la C-16 i l'A2 per tenir un accés directe amb el Baix Llobregat. Martí ha ironitzat amb l'anunci de propers desdoblaments -en referència a la N-240 entre Lleida i Montblanc- en altres carreteres de Catalunya amb menys trànsit i accidentabilitat que la C-55, però "sense una autopista que fa el mateix trajecte en paral·lel".
El tall de la carretera ha provocat llargues cues en tots dos sentits de la marxa que han estat controlades per agents dels Mossos d'Esquadra.