
Sigifredo B.L., just abans de començar el judici a l'Audiència de Barcelona per agressió sexual. Pol Solà
L'Audiència de Barcelona ha començat a jutjar aquest dimarts un home de 35 anys i origen colombià per vuit delictes d'agressió sexual o intent d'agressió a noies, algunes d'elles menors, a Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat) i Manresa. L'home ha negat els fets, però totes les víctimes l'han reconegut amb força seguretat com el seu agressor. L'individu abordava les noies als portals, les amenaçava amb una navalla i els feia tocaments als pits i la zona púbica. La fiscalia demana 44 anys i quatre mesos de presó i 42.800 euros d'indemnització.
El judici s'ha hagut de suspendre durant uns deu minuts perquè els pares de les noies agredides demanaven que les seves filles declaressin amb una mampara per evitar la confrontació visual amb l'acusat. No obstant això, el magistrat-president de la Secció Segona, Pedro Martín, s'hi ha oposat, al·legant que la llei només ho preveu en el cas de menors d'edat, tot i que en moltes ocasions els jutges ho permeten encara que siguin majors d'edat. Això ha indignat els pares que han amenaçat amb marxar amb les seves filles. Al final, la fiscal els ha convençut i dos mossos d'Esquadra i una agent judicial han fet pantalla entre l'acusat i les víctimes, que anaven acompanyades per agents del Grup d'Atenció a la Víctima (GAV).
Segons la fiscalia, entre setembre del 2007 i juny del 2008, Sigifredo B.L., que vivia a Manresa, va baixar a visitar la seva germana a Esplugues en diverses ocasions. En algun d'aquests casos va aprofitar per abordar a noies joves, o fins i tot menors, quan sortien de casa al matí o hi tornaven al vespre. Normalment, utilitzava el mateix "modus operandi": amb una navalla les amenaçava perquè no cridessin i els exigia que es traguessin la roba o directament els tocava els pits o el pubis tot i que oferissin resistència.
Durant l'interrogatori, l'acusat ha negat els fets, però sí que ha admès que en alguna ocasió havia donat un petó a alguna noia, però mai sense el seu consentiment. No obstant això, ha assegurat que una de les seves declaracions al jutjat va ser manipulada i li van fer dir unes coses que no va dir, com que s'havia discutit amb una noia o que havia justificat alguna de les agressions.
Una a una, totes les víctimes, algunes entre plors, han detallat les agressions. Una d'elles, per exemple, ha explicat que quan va veure entrar l'individu al seu portal "ja sabia el que m'anava a fer, perquè la seva forma d'entrar no era lògica". Una altra noia va arribar a pensar que coneixia l'home, quan la va saludar inicialment. Després, l'agressió va durar uns cinc minuts, però per a ella "va ser com mitja hora". D'altres es pensaven inicialment que només els volia robar, però després descobrien que l'home tenia altres intencions.
Identificat al carrer
L'home va ser arrestat després que una de les víctimes de Manresa el reconegués el juliol del 2008 quan l'home estava en una terrassa del cèntric passeig de Pere III. La noia coneixia una altra de les víctimes i li va senyalar l'individu, que també va ser identificat per la segona noia. A continuació, els Mossos d'Esquadra el van detenir. Des de llavors ha estat en presó provisional.
La defensa de l'acusat ha intentat demostrar que les víctimes es van equivocar en el reconeixement de l'agressor, ja que algunes d'elles van dir que tenia fisonomia magrebina, tot i que l'acusat pot semblar llatinoamericà o del nord d'Àfrica, o fins i tot parlava castellà amb accent marroquí. També ha destacat el fet que alguna de les navalles o de les peces de roba descrites per les víctimes no s'ha trobat al pis de l'acusat.