La pluja intermitent ha afectat la festa del 65è aniersari de la geganta Pubilla. La cercavila que s'havia de fer entre la Bonavista i Sant Domènec i la ballada en aquesta plaça s'han hagut de suspendre. Els gegants de Manresa i dels barris i entitats de la ciutat, així com de colles de tot el país, han arribat a Casa Caritat, com estava previst, però a l'hora de començar la cercavila feia una pluja fina però continuada.
Per aquest motiu, s'ha decidit que els gegants i totes les colles es desplacessin a l'Ajuntament. Els gegants s'han plantat a sota dels porxos i alguns han ballat a la plaça improvisadament, al ritme de la banda que acompanyava els gegants de Solsona i la resta de músics i grallers. Alhora, representants de totes les colles han pujat a la sala de columnes de l'Ajuntament, on l'alcalde de Manresa, Valenti Junyent, i la regidora de Cultura, Anna Crespo, els han fet lliurament dels records commemoratius. L'alcalde ha agraït la presència de totes les colles de la ciutat i les que han arribat d'arreu del país.
Inicialment estava previst que la geganta Pubilla fes un ball, acompanyada de dansaires de l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages. Es tracta de la "Dansa de la Pubilleta", que fins ara només s'ha ballat en dues ocasions, per l'estrena i en el 50è aniversari de la Pubilla. Avui s'ha comentat la possibilitat, que caldrà confirmar, que es pugui fer per la Festa Major, a final d'agost, o bé a l'octubre, quan s'escau exactament l'aniversari de la geganta.
ARA A PORTADA
-
Manresa proposa un Pla de Barris «de màxims» per invertir 25 milions al Centre Històric Pere Fontanals
-
Alarma per un home armat a Manresa, que ha acabat sent un policia fent una detenció per estrangeria Pere Fontanals
-
-
Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom Pere Fontanals
-
Publicat el 08 de maig de 2016 a les 23:52
Actualitzat el 08 de maig de 2016 a les 23:55
Et pot interessar
-
Societat La prevenció centrarà el 7è Congrés sobre Alteracions de Conducta organitzat per Ampans i Althaia
-
Societat Manresa il·luminarà de lila l'Ajuntament per commemorar el Dia de la Mort Perinatal
-
Societat L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
-
Societat Educació analitza amb l'Ajuntament de Sant Fruitós les necessitats dels centres educatius locals
-
Societat Sant Fruitós de Bages digitalitza els padrons d'habitants per preservar-los i facilitar-ne la consulta
-
Societat Cinc bagencs demostraran que la jubilació pot ser un nou començament amb Projectes +65