El president espanyol Pedro Sánchez ha anunciat que es podrà recuperar la mobilitat entre comunitats autònomes un cop s'aixequi l'estat d'alarma, que està previst que finalitzi el 22 de juny. Així ho ha anunciat en la roda de premsa posterior a la tretzena Conferència de Presidents telemàtica. De fet, també ha explicat que convocarà una reunió presencial de la Confèrencia de Presidents quan tots els territoris acabin la fase de desescalada per tal d'abordar mesures de reconstrucció econòmica i social.
Quant a mobilitat, també ha apuntat que durant la fase 3 les comunitats autònomes tindran la capacitat de demanar l'aixecament de l'estat d'alarma per permetre la mobilitat entre diverses regions. L'Estat, però, tindrà la darrera paraula per autoritzar-ho o no.
El fons, no reemborsable
Pel que fa al fons de 16.000 milions d'euros, repartiment del qual no ha vist amb bons ulls el president català Quim Torra, Sánchez ha anunciat que no serà reemborsable per les comunitats autònomes. Està previst que s'aprovi el proper 16 de juny i la major part de diners es destinaran a despeses sanitàries (9.000 milions), i també a educació (2.000 milions) i per compensar la caiguda d'ingressos (5.000 milions).
[noticiadiari]2/203717[/noticiadiari]
El president espanyol també ha assegurat que 255.000 persones rebran l'ingrés mínim vital el proper 26 de juny. Més de la meitat dels beneficiaris són menors d'edat, segons Sánchez.
Mesures després de l'estat d'alarma
D'altra banda, ha anunciat que el proper dimarts també s'aprovarà un Reial Decret amb normes per un cop acabi l'estat d'alarma i així evitar rebrots. Actualment les normes s'estan treballant i regiran mentre es mantingui l'emergència sanitària.
Entre les mesures, el president espanyol ha avançat que serà obligatòria per als majors de 6 anys sempre que no es pugui garantir la distància de dos metres, o que s'adoptaran mesures organitzatives de prevenció i higiene en centres de treball, hospitals i col·legis.
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203385[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203378[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202916[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202926[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202806[/noticiadiari]
La mobilitat entre comunitats es podrà recuperar un cop aixecat l'estat d'alarma
Sánchez anuncia que el fons de 16.000 milions d'euros no serà reemborsable per les comunitats autònomes
ARA A PORTADA
-
Osona, Alt Penedès i Bages, les que més recursos han sol·licitat per millorar la transparència local Redacció
-
Publiquen els resultats del sorteig per gaudir dels actes de la Festa Major des de balcons municipals Redacció
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
-
Publicat el 07 de juny de 2020 a les 17:40
Et pot interessar
-
Societat L'app Pukono de la Fundació Althaia compleix 10 anys ajudant persones amb hipertensió i insuficiència renal
-
Societat Mosaic acompanya 295 persones en processos d'inclusió social i inserció laboral durant el 2024
-
Societat La Generalitat adjudica obres de millora a l'estació d'autobusos de Manresa
-
Societat L'Ajuntament de Manresa reasfaltarà més de 13.500 metres quadrats de carrers
-
Societat Manresa rep un pla per rehabilitar sis illes d'habitatges al centre històric
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa el Pla Municipal de Lectura per fomentar els hàbits lectors