El Departament d'Ensenyament eliminarà les recuperacions de setembre a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) a partir d'aquest curs, Segons han avançat diversos mitjans i ha confirmat l'ACN, així ho va comunicar a la Junta de Directors d'Ensenyament fa unes setmanes el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez, però cal que es modifiquin les instruccions d'inici de curs per a què entri en vigor.
En aquest document, consta que la convocatòria d'avaluació extraordinària s'havia de dur a terme entre el 3 i el 5 de setembre, i si s'oficialitza el canvi, es farà entre el 20 i el 26 de juny. El Departament també està estudiant implementar aquesta modificació a Batxillerat de cara als propers cursos.
La mesura reverteix una de les polítiques que va implantar la consellera Irene Rigau per tal de millorar els resultats acadèmics dels alumnes i reduir el fracàs escolar. Tanmateix, des del Departament d'Ensenyament es considera que no s'han obtingut els resultats esperats ja que no s'ha notat millora del rendiment escolar en els alumnes amb més dificultats i d'entorns menys afavorits.
[blockquote]La convocatòria d'exàmens de setembre dificultava l'organització dels centres la primera setmana després de les vacances d'estiu, en què es treballa per planificar el nou curs escolar[/blockquote]
Per això, han estat els mateixos directors que han demanat el canvi, ja que defensen que al juny, amb acompanyament del tutor i suport del professorat, aquests alumnes poden fer un sobreesforç que no els és possible a l'estiu, encara que tinguin més temps. A més a més, fonts del Departament consideren que aquest canvi està alineat amb el nou model d'avaluació global i continuada.
A banda, també s'ha tingut en compte que la convocatòria d'exàmens de setembre dificultava l'organització dels centres la primera setmana després de les vacances d'estiu, en què es treballa per planificar el nou curs escolar. Des del Departament es considera que encara que ja hagi començat el curs, aquest canvi no causarà cap perjudici als alumnes perquè tot just és el primer trimestre.
Es duu a terme a petició dels mateixos directors de centre que consideren que els exàmens de setembre no han tingut els resultats establerts perquè no ha millorat els resultats dels alumnes amb més dificultats.
Les recuperacions de setembre a l'ESO tenen els dies comptats
Ensenyament estudiarà traslladar la convocatòria extraordinària de Batxillerat al juny, en cursos futurs
ARA A PORTADA
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
-
-
L'app Pukono de la Fundació Althaia compleix 10 anys ajudant persones amb hipertensió i insuficiència renal Pere Fontanals
-
La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit Pere Fontanals
Publicat el 08 de novembre de 2018 a les 10:43
Et pot interessar
-
Societat Mosaic acompanya 295 persones en processos d'inclusió social i inserció laboral durant el 2024
-
Societat La Generalitat adjudica obres de millora a l'estació d'autobusos de Manresa
-
Societat L'Ajuntament de Manresa reasfaltarà més de 13.500 metres quadrats de carrers
-
Societat Manresa rep un pla per rehabilitar sis illes d'habitatges al centre històric
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa el Pla Municipal de Lectura per fomentar els hàbits lectors
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural