L'Ajuntament de l'Estany ha organitzat, per aquest diumenge 4 de novembre, una visita guiada pel Centre de Visitants del municipi i per la Mina de desguàs, una obra d'enginyeria civil datada del segle XVIII i construïda pels mestres de cases Marià Terricabres, Josep Morató i Pere Calvet. Aquesta construcció va suposar la millora d'una sèquia d'aigua anterior i tenia la finalitat de dessecar l'estany d'aigua natural que hi havia en el gran prat adjacent amb l'objectiu d'evitar les epidèmies i les malalties contagioses que l'aigua estancada originava entre la població.
La visita, que tindrà tres hores de durada i s'iniciarà a la Plaça del Monestir, començarà a les deu del matí. Un cop acabi, s'oferirà una passejada guiada per la Ruta de les Fonts.
El preu de l'activitat per a majors de 18 anys és de 3 euros; per a infants de 8 a 17 anys, d'1 euro i pels menors de 7 anys, gratuït. Les inscripcions s'han de formalitzar enviant un correu a estany.dinamitza@estany.cat o trucant al 93 830 30 00. Les places són limitades.
L'Estany proposa conèixer el seu Centre de Visitants i la Mina de desguàs amb una visita guiada
Societat
Tindrà lloc aquest diumenge al matí i també inclourà una caminada per la Ruta de les Fonts
ARA A PORTADA
-
Societat Manresa desplega un pla de xoc sense precedents per transformar el Centre Històric Pere Fontanals
-
Societat Comencen les obres de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el passeig del Riu Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues conviden la ciutadania a acompanyar-los al Concurs de Castells Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Quatre castells de frontera del Bages seran l'escenari dels Aplecs de Patrimoni obert d'aquest octubre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un centenar de persones homenatgen a Manresa els milicians de la Columna Terra i Llibertat Pere Fontanals
Publicat el
02 de novembre de 2018 a
les 13:22
Actualitzat el
02 de novembre de 2018 a les
13:24
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós celebrarà la Setmana de la Mobilitat amb una tarda per a practicar i decorar la bicicleta
-
Societat
Sant Fruitós posa en marxa Veïnes del Món per fomentar la cohesió i el diàleg intercultural
-
Societat
Fonollosa subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
-
Societat
L'Ateneu Popular La Sèquia projectarà «No Name Ceuta» i reflexionarà sobre la solidaritat migrant
-
Societat
L'Hospital Sant Andreu de Manresa, reconegut amb el nivell Argent per la seva tasca contra el tabac
-
Societat
S'amplia l'àrea pavimentada a l'entorn del Cobert de la Màquina de Batre de Sant Fruitós
