L'Institut Lacetània aposta aquest curs per intensificar la formació dels seus alumnes en les anomenades matèries STEM (acrònim en anglès que designa les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques). L'objectiu és treballar aquestes àrees des d'una vessant molt pràctica afavorint que els estudiants de diferents cursos entrin en contacte amb la robòtica, les impressions 3D o el llenguatge de programació.
A tercer d'ESO els alumnes treballen la programació amb el programa Scratch, un programa en el qual les instruccions o codi són blocs, com si es tractés d'un trencaclosques. Unint les diferents peces poden fer presentacions interactives, jocs, animacions, etc.
A quart d'ESO es treballa la robòtica en el marc del projecte Impulsem la Robòtica. Aquí els alumnes aprenen programació amb codi i a fer funcionar plaques controladores Arduino per muntar un robot o objecte que actuï de manera autònoma en funció de les instruccions rebudes. Aquests alumnes també participen a la First Lego League, el campionat de robòtica entre alumnes de centres educatius de tot Catalunya. Es tracta d'una competició que els permet posar en pràctica tot el que aprenen i que serveix per despertar el seu interès per les matèries STEM.
La impressió 3D també ha entrat enguany a les aules. Concretament, els estudiants de segon d'ESO han començat a dissenyar i crear els seus propis objectes amb la impressora 3D de què disposa el centre.
L'Institut Lacetània aposta per la ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques
El centre impulsa el treball en aquestes matèries des d'una vessant molt pràctica amb robots o impressores 3D
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de març de 2018 a les 15:59
Et pot interessar
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris
-
Societat La setmana vinent continuaran els treballs de senyalització vinculats a l'operació Guimerà