El 14 de juliol es farà una caminada popular des de Manresa fins al Monestir de Sant Benet en el marc de la commemoració dels 125 anys de les Bases de Manresa. L'objectiu és recordar la visita que van fer a Sant Benet el 26 de març de 1892 els dele gats de la Unió Catalanista, reunits a la capital del Bages per aprovar les Bases per a una Constitució Regional Catalana.
La caminada organitzada per la Comissió del 125 aniversari de les Bases , l'Ajuntament de Manresa i el Centre Excursionista de la Comarca de Bages sortirà a les 7 de la tarda del costat del Viena, establiment col·laborador, als Trullols. Passarà per Viladordis, tindrà un recorregut de 9 km amb molt poc desnivell i serà apte per a totes les edats. Hi haurà avituallaments a la sortida i a l'arribada i tots els participants rebran un obsequi. A més a més, un cop al monestir, podran fer una visita turística gratuïta gràcies a la col·laboració de Món Sant Benet. La tornada es podrà fer en bus a partir de les 21.30 h fins al punt de la sortida, als Trullols.
El preu de la inscripció anticipada fins el 12 de juliol és de 3 euros i si es fa just abans de l'inici de la caminada, costarà 5 euros. Les inscripcions es podran fer per internet, i presencialment a l'Oficina de Turisme, i també al Museu de la Tècnica i al Centre de Visitants del Parc de l'Agulla (Infosèquia), ja que el Parc de la Sèquia també col·labora en l'organització.
El romànic, símbol nacional
El 1892, el matí del dissabte 26 de març, els delegats de la primera Assemblea de la Unió Catalanista, que es celebrava a Manresa i que l'endemà va aprovar les Bases per a una Constitució Regional Catalana, van fer una excursió a Sant Benet de Bages en carruatges. Els delegats hi van anar perquè l'estil romànic era considerat, des de la Renaixença, el símbol i l'estil propi de la nació catalana.
Aleshores, a Sant Benet només es conservaven en bon estat l'església, on encara s'hi celebraven oficis religiosos, els retaules i l'hostatgeria, que era utilitzada com habitatges per als treballadors d'una indústria tèxtil propera que era propietat, entre altres, d'Elisa Carbó, mare de Ramon Casas.
Manresa recordarà la visita dels delegats de les Bases el 1892 amb una caminada
La sortida serà el 14 de juliol a les 7 de la tarda des dels Trullols, passarà per Viladordis i a l'arribada a Sant Benet els participants podran fer una visita gratuïta al monestir
ARA A PORTADA
-
-
-
El govern de Manresa respon a Junts que el relleu generacional al comerç ja ho cobreix Reempresa Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa estudiarà crear un itinerari segur per a vianants entre Les Cots i els Dolors Pere Fontanals
-
El nou servei de bicicleta elèctrica compartida, el Baik, ja té cent persones preinscrites Pere Fontanals
Publicat el 07 de juliol de 2017 a les 20:30
Actualitzat el 07 de juliol de 2017 a les 20:34
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa una campanya de Nadal per promoure la compra de proximitat
-
Societat
El SAD de Manresa reparteix lots de Nadal a totes les persones ateses als domicilis
-
Societat
L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la fauna del riu Cardener al seu pas per Manresa
-
Societat
El campanar del Roser de Súria tornarà a sonar gràcies als pressupostos participatius
-
Societat
Santpedor acaba els treballs de millora ambiental a la riera de Joncadella, al Mirador de Montserrat
-
Societat
Castellbell i el Vilar iniciarà al gener el Pla Especial del Catàleg de masies i cases rurals
