Memòria.cat ha presentat aquest divendres al Centre Cultural el Casino de Manresa dos webs dedicats a dos regidors de l'Ajuntament de Manresa del temps de la República, molt desconeguts, a qui el franquisme feu pagar cara la seva adhesió a la República: Josep Maria Álvarez Miguel, que fou reclòs a la presó de Manresa, i Antoni Bertran Raurell que, després de la guerra, ja no va poder tornar a viure a Manresa.
En el transcurs de l'acte, la Companyia Els Carlins ha llegit uns fragments molt emotius d'un epistolari entre Josep Maria Álvarez (aleshores exiliat a França) i la seva esposa, Maria Baltiérrez, des de Manresa, i uns fragments de les memòries d'un dels fills d'Antoni Bertran.
Ha estat un acte de reconeixement a aquests dos regidors, que van fer un gran servei a la ciutat. L'acte ha comptat amb la presència de l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, i de la regidora de Cultura, Anna Crespo.
Memòria.cat publica dos webs sobre els regidors manresans de la República Josep Maria Álvarez i Antoni Bertran
En el transcurs de l'acte de presentació, la Companyia Els Carlins ha llegit uns fragments molt emotius relacionats amb els regidors
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de març de 2023 a les 10:14
Actualitzat el 26 de març de 2023 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris
-
Societat La setmana vinent continuaran els treballs de senyalització vinculats a l'operació Guimerà