El claustre del Museu Comarcal del Bages va acollir, el passat dimecres 18 de maig a la tarda, la ja tradicional Diada Gastronòmica que cada any organitza el Centre de Normalització Lingüística Montserrat.
L'acte va aplegar prop de mig miler de persones entre alumnes dels cursos de català per a adults i participants del programa Voluntariat per la llengua, que no es van voler perdre l'ocasió de tastar els suculents plats i begudes de diferents llocs del món preparats amb dedicació per tots els participants.
Com cada any hi va haver també un sorteig de regals i, a més, enguany es va poder gaudir d'una breu actuació d'un grup de professors i alumnes del centre que van interpretar una curiosa i interessant barreja de músiques populars i tradicionals de Catalunya i altres països.
El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, més de 80 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. El Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.
El CNL Montserrat, que té la seu a Manresa, té abast supracomarcal i l'integren els consells comarcals de l'Anoia, el Bages, el Berguedà i la Cerdanya, i els ajuntaments de Berga, d'Igualada i de Manresa.
Prop de 500 persones, en la 9a Diada Gastronòmica del CNL Montserrat
Societat
Alumnes dels cursos de català per a adults i participants del programa Voluntariat per la llengua comparteixen conversa, música i gastronomia
ARA A PORTADA
-
Societat El dia es fa de nit: Catalunya viu la totalitat de l'eclipsi amb emoció Arnau Urgell i Vidal | Neus Climent
-
Successos Manresa acumula almenys vuit robatoris en locals de restauració des del juny Pere Fontanals
-
-
Esports Laia Font afronta a Zagreb l'Europeu que obre el calendari cap al Mundial de Rotterdam Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa començarà la Lliga Endesa a Bilbao i debutarà al Nou Congost contra el Breogán Pere Fontanals
Publicat el
24 de maig de 2011 a
les 14:19
Et pot interessar
-
Societat
Sant Andreu Salut programa sis xerrades gratuïtes sobre salut, cures i benestar
-
Societat
La Residència Navarcles renova fins al 2030 l'acreditació com a Centre Lliure de Contencions
-
Societat
Prop de 700 persones fan ús de les dutxes i la bugaderia socials de Manresa el 2025
-
Societat
La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
