Incendis i calor sufocant a Catalunya. El país ha afrontat una jornada molt complicada arreu del territori, amb diversos focs declarats a les zones de la Noguera, l'Alt Empordà, el Priorat i la Terra Alba. El més destacat és el d'Artesa de Segre, on treballen desenes de dotacions dels Bombers de la Generalitat. En aquest escenari, el país afronta un rècord d'altes temperatures per aquestes dates de juny. Termòmetres de diverses zones de Catalunya ja han superat el topall dels 40 graus.
[noticiadiari]2/235747[/noticiadiari]
Segons les dades del Meteocat, fins a les 21.30 hores del vespre d'aquest dimecres, diversos punts de Catalunya ja han arribat a trencar la barrera: Pantà de Riba-roja (43,1 °C), Vinebre (42,6 °C), Ascó (42 °C), Seròs (42 °C), Alcarràs (42 °C), el Masroig (41,9 °C), Lleida - la Femosa (41,8 °C), Albesa (41,6 °C), Torroja del Priorat (41,6 °C) i Aldover (41,5 °C). La previsió inicial era que a partir de dimecres els termòmetres començarien a baixar, encara que les xifres de temperatura es mantindrien a l'alça en comparació en altres anys. Això ha quedat superat per les previsions meteorològiques de primera hora del matí.
El que serien xifres màximes per a un dia de juny normal, han estat les mínimes per aquest dimecres, que ha començat a primera del matí amb els termòmetres pels núvols. Zones com Sort han marcat fins a 20 °C i Barcelona, per exemple, ha marcat 27 °C a primera hora del matí. El perill d'altes temperatures, risc d'incendi i cops de calor es mantindrà a tot el país. La nit de dimarts a dimecres ha estat completament tòrrida, una situació que es pot repetir en les pròximes hores. Els termòmetres poden arribar a trencar, encara més, tots els rècords.
[noticia]103922[/noticia]
[plantillavirals]
Rècord de temperatures a Catalunya: més de 42°C en diversos punts del país
El Meteocat enregistra xifres molt altes per aquestes dates de l'any, en una jornada marcada pels incendis
ARA A PORTADA
-
El govern de Manresa proposa ubicar el nou pavelló al pàrquing de terra del Nou Congost Pere Fontanals
-
Junts i Avenç volen forçar el govern de Manresa a posicionar-se sobre el futur pavelló Pere Fontanals
-
-
Condemnat a 12 anys de presó l'home que va retenir i violar una noia als Trullols de Manresa Redacció
-
Publicat el
15 de juny de 2022 a
les 20:50
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pel Dia Mundial del Parkinson
-
Societat
L'Assemblea de Centres del Bages acusa el Govern de «propaganda» en l'àmbit educatiu
-
Societat
Gemma Garrigosa presenta a Manresa el seu llibre sobre salut i transformació personal
-
Societat
Sant Vicenç prepara el segon Mercat Origen Montserrat
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
La veu gitana ressona a l'Ajuntament de Manresa en el 8 d'abril
