Divendres 21 de gener a les 13:30h tindrà lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, la celebració de l'Acte Institucional d'Homenatge al Dr. Pere Santamaria Vilanova en reconeixement a la seva trajectòria professional.
El Dr. Pere Santamaria és un científic que durant molts anys va viure a Sant Joan de Vilatorrada i que actualment dirigeix un equip d'investigació a la Universitat de Calgary, al Canadà, on han desenvolupat una vacuna per curar la diabetis tipus 1.
Actualment és Professor en el Departament de Microbiologia i Malalties Infeccioses, Director del Grup de Recerca d'Immunologia, i Director del "Julia McFarlane Diabetes Research Centre" a la Facultat de Medicina de la Universitat de Calgary, Alberta, Canadà. També dirigeix un grup de recerca a I'nstitut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), Centre Esther Koplowitz a Barcelona.
Santamaria ha focalitzat la seva recerca en la patogènesi i immunogenètica de la diabetis autoimmune tipus 1. La seva recerca esta subvencionada per vàries agències de recerca de prestigi, tant del Canada com dels Estats Units. És ponent regular en reunions científiques, així com en institucions de recerca i universitats d'arreu del mon. Ha publicat més de 100 articles de recerca i és inventor de vàries patents.
Sant Joan homenatja el Dr. Pere Santamaria
L'acte institucional tindrà lloc divendres a les 13:30 a la Sala de Plens de l'Ajuntament
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de gener de 2011 a les 18:01
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris