Divendres 21 de gener a les 13:30h tindrà lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, la celebració de l'Acte Institucional d'Homenatge al Dr. Pere Santamaria Vilanova en reconeixement a la seva trajectòria professional.
El Dr. Pere Santamaria és un científic que durant molts anys va viure a Sant Joan de Vilatorrada i que actualment dirigeix un equip d'investigació a la Universitat de Calgary, al Canadà, on han desenvolupat una vacuna per curar la diabetis tipus 1.
Actualment és Professor en el Departament de Microbiologia i Malalties Infeccioses, Director del Grup de Recerca d'Immunologia, i Director del "Julia McFarlane Diabetes Research Centre" a la Facultat de Medicina de la Universitat de Calgary, Alberta, Canadà. També dirigeix un grup de recerca a I'nstitut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), Centre Esther Koplowitz a Barcelona.
Santamaria ha focalitzat la seva recerca en la patogènesi i immunogenètica de la diabetis autoimmune tipus 1. La seva recerca esta subvencionada per vàries agències de recerca de prestigi, tant del Canada com dels Estats Units. És ponent regular en reunions científiques, així com en institucions de recerca i universitats d'arreu del mon. Ha publicat més de 100 articles de recerca i és inventor de vàries patents.
Sant Joan homenatja el Dr. Pere Santamaria
L'acte institucional tindrà lloc divendres a les 13:30 a la Sala de Plens de l'Ajuntament
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de gener de 2011 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja Lluïsa Massana Penas pel seu centenari
-
Societat
El Viver reforça el projecte verd de Sant Joan amb espècies autòctones
-
Societat
Sor Lucía Caram, condecorada per Europol Ucraïna pel seu suport humanitari
-
Societat
Tornem-hi: l'R4 circula amb retards superiors als 20 minuts
-
Societat
L'RL4 torna a tenir un tram amb bus després que dissabte es pogués reobrir
-
Societat
El veïnat del Vic-Remei revitalitza el parc de Casa Caritat amb una jornada comunitària
