Santpedor ha donat a conèixer aquesta tarda una prova pilot en la qual la Generalitat cedirà pisos a l'Ajuntament per tal de poder acollir famílies refugiades. Veïns del municipi s'han format com a mentors per a facilitar aquesta tasca. L'Agència de l'Habitatge de Catalunya, l'Ajuntament amb la col·laboració de la Fundació Tomàs Canet han signat un acord per iniciar el nou programa. L'acte, que ha estat conduit pel secretari general d'Igualtat, Migracions i Ciutadania Oriol Amorós, ha tingut lloc a la Capella de Sant Andreu.
Amorós ha parlat sobre els cicles migratoris a Catalunya i el procés d'acollida, entre d'altres temes. El secretari ha instat a reflexionar i normalitzar la immigració i el concepte de refugiat. "Cal treballar per conèixer la diversitat", ha emfatitzat.
A través de la Fundació Germà Tomàs Canet de Manresa i gràcies als ajuts de la Generalitat, l'Ajuntament disposarà d'una sèrie de pisos, encara per concretar, que seran ocupats progressivament per refugiats vinguts d'arreu. En aquests moments, les persones refugiades que han d'arribar al municipi bagenc es troben a la Fundació Tomàs Canet, lloc on s'ha fet la primera acollida.
"Pensem que val més tenir cent persones refugiades en deu municipis, que seran acollides amb molta més proximitat i més coneixement personal. Creiem que aquesta proximitat, que es pot donar en els municipis petits i mitjans, facilitarà molt més la incorporació d'aquestes persones a la nostra societat".
El secretari general d'Igualtat, Migracions i Ciutadania ha remarcat que es tracta d'un col·lectiu que prèviament ha estat vivint durant mig any en un equipament residencial gestionat per una entitat. En aquest centre, la Fundació Germà Tomàs Canet, "han après el nostre idioma, com buscar feina o aspectes pràctics de la nostra societat, entre d'altres". L'objectiu d'aquest programa pilot és iniciar la segona fase, en la qual puguin assolir la seva plena autonomia. Els mentors, persones voluntàries del municipi, que s'han format específicament per a aquesta tasca, acompanyaran i donaran suport en tot el procés d'inserció, integració i acollida.
L'acte ha comptat amb la presència del president del Consell Comarcal del Bages Agustí Comas, persones acollides al programa Mentors de la Generalitat i veïns del municipi, l'alcalde de Santpedor, Xavier Codina, la regidora de Serveis Socials, Laura Tarradellas, així com regidors i alcaldes d'altres municipis.
Santpedor presenta un pla d'acollida per a persones refugiades
Veïns del municipi s'han format prèviament com a mentors per a facilitar la seva integració
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 08 de febrer de 2019 a les 09:17
Actualitzat el 08 de febrer de 2019 a les 09:23
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de trànsit en un tram del passeig del Riu, dissabte i diumenge
-
Societat Talls de trànsit puntuals al carrer Camp i Fabrés, la nit de diumenge a dilluns
-
Societat El Centre Residencial La Llum celebra 23 anys amb una setmana d'activitats lúdiques i comunitàries
-
Societat Endesa modernitza la xarxa elèctrica de Sant Feliu Sasserra
-
Societat El Meteocat confirma un esclafit al Bages
-
Societat Els 8 refugis climàtics de Manresa per superar la calor