Com cada any pels volts de Sant Jordi, el Centre de Normalització Lingüística Montserrat organitza la campanya A l'abril cada paraula val per mil, una activitat per fomentar l'ús i el lèxic de la llengua catalana d'una manera lúdica i a través de la complicitat del sector comercial.
Els detalls de la campanya d'enguany han estat presentats per la coordinadora de Dinamització i Assessorament Lingüístic del CNL Montserrat, Alba Llobet, i la regidora d'Indústria, Comerç I Activitats de l'Ajuntament de Manresa, Núria Masgrau.
En aquesta sisena edició de la campanya el CNL Montserrat ha preparat cartells diferents amb 25 preguntes sobre paraules que ja no es fan servir gaire i que s'exposaran a diferents botigues de Manresa. L'objectiu de la campanya és rescabalar l'empobriment progressiu de la nostra llengua i contribuir a la redescoberta de mots en desús.
En el mateix cartell es podrà jugar a descobrir quina de les tres opcions que s'hi proposen és la que correspon al significat correcte de la paraula. El concurs es farà del 19 al 30 d'abril i consisteix a respondre les 25 preguntes que apareixen als cartells exposats als aparadors de diverses botigues de Manresa i a indicar en quin establiment s'ha vist cada cartell. D'aquesta manera s'anima els participants a recórrer els carrers de la ciutat i conèixer el teixit comercial que els identifica, a través d'una activitat lúdica i dinàmica.
Per poder-hi participar només cal accedir al web del CNL Montserrat. Les persones que encertin les 25 preguntes entraran en un sorteig amb els següents premis:
- Un val de compra als establiments Manresa+Comerç
- Un val de compra als establiments Urgell Comerç
- Un val de compra als establiments Sobrerroca Comerç
- Un val de compra al Forn Cabrianes
- Una impressora multifuncional HP de Control Group
Des de l'inici de la campanya, el 2015, hi han col·laborat la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC), l'Associació de Comerciants del Carrer Àngel Guimerà, l'Associació Sobrerroca, Plaça Major, Sant Miquel i Voltants, l'Associació del Carrer Urgell, l'Associació del Carrer Nou, l'Associació el Born-la Plana, l'Associació de la Carretera de Vic, el Mercat de Puigmercadal i comerços del carrer de Barcelona, Gispert i rodalia i Forn de Cabrianes.
Torna als aparadors de Manresa la campanya «A l'abril cada paraula val per mil»
El CNL Montserrat ha preparat cartells diferents amb 25 preguntes sobre paraules que ja no es fan servir gaire i que s'exposaran a diferents botigues de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’abril de 2022 a les 15:48
Actualitzat el 08 d’abril de 2022 a les 15:56
Et pot interessar
-
Societat
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
-
Societat
Èxit de participació a la primera Festa del Vi Novell de Sant Fruitós
-
Societat
Afectacions de trànsit pel 1r Mercat d'artesans, brocanters i de segona mà de la Sagrada Família
-
Societat
Professionals de l'ICS Catalunya Central viatgen a Malawi per impulsar un cribratge de salut comunitària
-
Societat
El Dr. Albert Altés, cap del Servei d'Hematologia d'Althaia, publica un llibre sobre el present i el passat de la medicina
-
Societat
Santpedor avança en la millora viària amb les obres als carrers Pons Grau, Ample i plaça Sant Jordi
