La mesura que està estudiant el Servei Català de Trànsit permetria descongestionar una de les vies d'accés a Barcelona més importants pels conductors que venen del Vallès Occidental, el Bages i el Berguedà. Cal tenir en compte que la xifra de persones que cada dia es desplacen fins a Barcelona amb moto s'ha disparat un 41% des de l'any 2008, segons l'informe Desplaçament amb motocicleta als accessos de Barcelona, que el RACC va fer públic l'any passat. Tot i que aquests vehicles només representen el 15% del trànsit en els accessos a a la capital catalana, registren el 41% dels accidents greus o mortals.
Actualment, la C-58 ha superat l'equador de les obres que s'estan fent en el tram entre Terrassa i Badia, que s'han de traduir en un tercer carril entre la ciutat egarenca i Sant Quirze -de quatre quilometres- i un quart per facilitar les entrades i sortides, mentre que entre Sabadell i Badia s'afegiran dos carrils per enllaçar amb l’AP-7/B-30. Per això, sembla que la via és la més indicada, però Trànsit no ha pres una decisió definitiva.
La creació de carrils segregats per a certs vehicles no és nova a la comarca. La millor mostra contemporània és la construcció del carril BUS-VAO, que va entrar en funcionament a finals d’octubre de 2012 per fomentar el transport públic i descongestionar la C-58. Inicialment, estava reservada al transport públic que unia el Vallès i Barcelona, però es va ampliar a motocicletes, cotxes ecològics, turismes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.