La Jornada de Geriatria del Bages, que organitzen conjuntament la Fundació Althaia i la Fundació Sant Andreu Salut, va congregar aquest dijous, 21 de març, un centenar de professionals. Enguany s'ha celebrat la desena edició d'aquest esdeveniment plenament consolidat que s'ha convertit en una referència per als professionals de l'atenció geriàtrica del territori que treballen en diferents recursos i nivells assistencials.
La jornada va començar amb la taula inaugural en la qual hi van prendre part el Dr. Ignasi Carrasco, director assistencial d'Althaia; el Dr. Cristòfol Ortega, director mèdic de l'Hospital de Sant Andreu; el Dr. Sebastià J. Santaugènia, director del Programa de Prevenció i Atenció a la Cronicitat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i el Dr. Jordi Aligué, president de la Delegació Comarcal del Bages del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona.
Ester Crusellas, infermera especialista en geriatria i directora de Recursos Humans de la Fundació Sant Andreu Salut, va obrir la primera taula de la jornada “Decisions compartides i voluntats anticipades”. També hi va participar el Dr. Josep Majó, geriatre del Parc Sanitari Pere Virgili de Barcelona, i la Dra. Clotilde Farràs, del CAP Cardona, que en va ser la moderadora.
En la segona taula el tema de debat va ser l'atenció del pacient d'edat avançada a urgències. Moderada pel Dr. Jaume Roca, metge d'Atenció Continuada Urgències Territorial (ACUT) Bages-Berguedà va comptar amb les intervencions de la Dra. Anna Vena, geriatra de l'Hospital Arnau de Vilanova de Lleida, i la Dra. Dolors Garcia, metgessa d'Urgències a la Fundació Althaia.
El prestigiós investigador manresà Pere-Joan Cardona, cap de la Unitat de tuberculosi experimental de la Fundació Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, va fer la conferència de cloenda parlant de tuberculosi i vellesa. Cardona va iniciar la ponència fent una retrospectiva històrica per entendre quin ha estat l'impacte de la tuberculosi, relacionant la malaltia amb l'evolució de la humanitat des del paleolític fins a l'actualitat. Va explicar que les dones són més tolerants i que la major incidència és a partir dels 65 anys. Per aquest motiu, va concloure que és necessari que els professionals de la salut tinguin en compte la tuberculosi quan estiguin tractant gent gran ja que no està eradicada. A més, pronostica que, com està passant a Japó on hi ha una població molt envellida, la seva incidència creixerà.
Manel Valls, director general de la Fundació Sant Andreu Salut; Manel Jovells, director general de la Fundació Althaia; i Mercè Rosich, Regidora de Cohesió Social, Gent Gran i Salut i Ensenyament i Universitats de l'Ajuntament de Manresa, van tancar la 10a Jornada de Geriatria destacant el valor que té un fòrum professional com aquest per reflexionar, sensibilitzar i ajudar a afrontar un dels grans reptes que tenen els àmbits de la salut i social, l'envelliment de la població.
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Successos A judici un home acusat d'una agressió sexual a una menor a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Economia La UPC Manresa entra al top 100 mundial en Enginyeria Minera i Recursos Minerals Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Súria diu adéu a la Biblioteca del carrer Tarragona amb emotivitat i il·lusió per la nova Califòrnia Pere Fontanals
Publicat el
22 de març de 2019 a
les 17:08
Actualitzat el
22 de març de 2019 a les
17:11
Et pot interessar
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
-
Societat
Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
-
Societat
Monistrol estrena el parc de la Batanera i completa la renovació de quatre parcs infantils
-
Societat
Sant Fruitós de Bages estrena nous jocs i paviments tous en diversos parcs infantils
