Prop de 200 nenes i nenes de primer de primària de Manresa han participat aquest matí en el programa Tastet instrumental del Conservatori de Música. En grups reduïts, han pogut descobrir instruments més i menys desconeguts i provar-los, en molts casos per primera vegada. La iniciativa permet d'una banda acostar-los a la música i, per altre, detectar si tenen capacitats. La directora del Conservatori, Carme Botifoll, reconeix que l'any passat, quan es va dur a terme aquesta iniciativa per primera vegada, van notar un augment de les inscripcions dels alumnes més petits.
Un total de cinc escoles de Manresa han participat aquesta vegada en el programa, dues més que l'any passat. Els joves aprenents de músics han anat rotant, en petits grups, per les diferents aules. L'objectiu, ha explicat Botifoll, és que coneguessin instruments habituals però també algun que no ho és tant.
De la percussió més habitual de la bateria o el xilòfon han arribat a bufar un autèntic fagot, un trombó, han tocat el violí o han pogut tocar els primers acords amb la guitarra. I és que d'instruments n'hi havia de totes les famílies. "La idea és acostar-los al món musical", ha justificat la directora.
Avaluar les capacitats
En paral·lel, els professors han estat a l'aguait de si algun dels infants mostrava "facilitat" per algun determinat instrument. Llavors se n'informaria els centres escolars "perquè parlin amb les famílies".
En aquest sentit, ha reconegut la directora, sí que és cert que, després de que el curs passat s'oferís el programa, el Conservatori va percebre un augment "d'alumnes més petits", pel que "algun benefici suposa".
Uns 200 infants de Manresa descobreixen els instruments musicals
Una iniciativa del Conservatori de Música ha permès a nens i nenes provar diferents instruments
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de març de 2019 a les 14:41
Actualitzat el 11 de març de 2019 a les 14:45
Et pot interessar
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous
-
Societat El Consorci del Bages reforça l'educació ambiental i preveu superar els 8.000 alumnes aquest curs
-
Societat El SIAD de Manresa amplia activitats per fomentar vincles i benestar emocional entre les dones
-
Societat Nou pas de vianants elevat al polígon CasaNova de Sant Fruitós