Unes tres-centes persones han respost aquesta nit de divendres a la convocatòria de l'Ateneu Columna Terra i Llibertat per "aclarir" els fets que van portar Mustapha el Marracki, de 34 anys, a quedar en coma després de ser detingut pels Mossos d'Esquadra a les Escodines de Manresa. Cal recordar que el Marracki va ser detingut pels Mossos d'Esquadra el passat 31 d'agost després que en un control identificatiu ordinari fugís corrent i se'l trobés una estona més tard amagat en un contenidor amb un trau a la cella.
Després d'emmanillar-lo per davant se'l va traslladar a un box de seguretat de Sant Joan de Déu i allà, segons la versió dels Mossos d'Esquadra, s'hauria tret els cordons de les sabates i s'hauria penjat del pom de la porta trencant-se les caròtides i ofegant-se pel propi pes del seu cos al desmaiar-se. Tot plegat li va provocar una parada cardiorespiratòria que el va fer entrar en coma. Situació que es manté des de llavors i que, segons els metges consultats, és irreversible.
Davant aquests fets, l'Ateneu Columna Terra i Llibertat va denunciar que veu massa interrogants a la versió policial i per això havia convocat aquesta manifestació que va transcórrer sense incidents des de la plaça Sant Domènec fins a la plaça Major de Manresa, amb unes tres-centes persones. Tot i la presència d'antidisturbis preparats per actuar, la manifestació va transcórrer sense cap incident destacat però amb molts crits contra la policia i amb cartells amb la fotografia de Mustaphà al llit.
Uns 300 manifestants pel cas el Marracki
Crits contra als Mossos d'Esquadra i fotografies del jove al llit en una marxa que no ha registrat cap incident destacable
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de setembre de 2011 a les 10:32
Et pot interessar
-
Societat El barri de la Sagrada Família de Manresa homenatja Jaume Casacoberta amb un mural de Txema Rico
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix