Diverses entitats socials han demanat aquest divendres explicacions al Departament d'Interior i als Mossos d'Esquadra per l'ús "indiscriminat" de gas pebre durant la protesta de dimecres passat a l'estació de Sants de Barcelona. Els fets van tenir lloc quan un grup de manifestants intentava bloquejar la sortida de l'autobús del Hapoel Jerusalem, que s'havia de desplaçar a Manresa per disputar un partit d'Eurocup contra el Baxi Manresa.
Les entitats denuncien una actuació "desproporcionada"
Segons els col·lectius implicats -entre ells activistes propalestins, sindicalistes i advocats-, els agents haurien actuat de manera "desproporcionada" contra un grup de persones que s'havien assegut pacíficament per impedir la sortida dels autocars de l'equip israelià. Les entitats acusen la policia catalana d'haver vulnerat drets fonamentals i protocols d'actuació, i denuncien que diversos manifestants van resultar afectats pel gas.
Reclamen responsabilitats
Les organitzacions convocants han exigit que s'investiguin els fets i s'assumeixin responsabilitats polítiques i policials. També han recordat que la concentració formava part de les mobilitzacions de rebuig a la guerra a Gaza i al paper d'empreses i institucions que, segons denuncien, "col·laboren o blanquegen l'ocupació israeliana".
El partit entre el Baxi Manresa i el Hapoel Jerusalem es va disputar a porta tancada, sota un fort desplegament de seguretat, i amb la presència de centenars de manifestants a les portes de la zona del Congost. Els manresans van aconseguir la victòria.