El Ministeri de Consum ha anunciat aquest dimecres que investigarà l'empresa gestora dels tiquets dels concerts que l'artista Bad Bunny celebrarà a Barcelona i Madrid. Segons ha indicat, ho fa després de rebre denúncies de consumidors pel cobrament de "possibles despeses il·lícites" en la venda en línia d'entrades.
Aquesta investigació, agreguen des del ministeri, s'incorpora a un expedient informatiu que Consum manté obert a diverses empreses que es dediquen a la venda en línia d'entrades. De fet, el 2024 Consum va publicar una nota informativa per advertir aquestes empreses dels requisits que han de complir en l'aplicació de recàrrecs i altres despeses de gestió en la venda digital d'entrades.
La denúncia de l'OCU, clau
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va denunciar la plataforma Ticketmaster davant la Subdirecció General d’Inspecció i Procediment Sancionat del Ministeri de Consum pel “cobrament irregular i abusiu” en les entrades dels concerts de Bad Bunny a Barcelona i Madrid.
Segons va detallar aquest dimarts en un comunicat, la companyia afegeix "fins a tres conceptes diferents" que acaben triplicant el cost inicial. D’aquesta manera, l’associació assenyalava que la compra d’una entrada a un preu de 79,50 euros, un usuari n'acaba pagant 269.
L’OCU va precisar que 3,30 euros són en concepte de donació, 36,50 per despeses de gestió i 150 per càrrec VIP addicional. L'associació de defensa dels consumidors també va considerar que es tracten de despeses que “no són transparents” ni “reemborsables”.
L’entitat va explicar que aquests preus “no són iguals” per a tothom, ja que són “dinàmics”, perquè varien “en funció del mercat”. L’OCU va criticar que “ningú esclareixi quins factors influeixen exactament en el preu final, quan i com”. Per això, va instar Consum que impulsi una normativa que “eviti abusos” en l’aplicació d’aquests imports flexibles.