Instagram i Facebook estrenen versió de pagament a canvi de no veure-hi anuncis

Meta subratlla que servirà un únic abonament per a totes dues xarxes socials i que la subscripció, de caràcter mensual, en cap cas és obligatòria

Una jove consulta Instagram al seu mòbil
Una jove consulta Instagram al seu mòbil | Hugo Fernández
Nació
08 de novembre de 2023, 17:24
Actualitzat: 10 de novembre, 9:35h

Des d'aquest dimecres, tot aquell que vulgui fer servir Instagram o Facebook sense anuncis ha de pagar una subscripció mensual. En funció de si les xarxes es consulten a través d'un ordinador o d'un mòbil o tauleta, aquesta subscripció té un preu o un altre. En el primer dels casos, cal pagar un total de 9,99 euros i en els dos últims, 12,99.

Segons ha precisat la mateixa Meta, companyia de Mark Zuckerberg i propietària de totes dues plataformes, servirà un únic pagament per a Instagram i Facebook. Sempre, però, que els comptes estiguin entrellaçats. Pel que fa als perfils addicionals que puguin tenir un usuari, no s'hauran de pagar fins a l'1 de març. A partir d'aleshores, serà necessari abonar 6 euros al mes en el cas de consultes web i 8 en la resta per cada compte addicional. 

La subscripció, ha precisat Meta, és per a persones de més de 18 anys i en cap cas és obligatòria. Si, finalment, s'opta per no pagar, la companyia entén que l'usuari o usuària accepta anuncis personalitzats basats en un seguiment de la seva activitat. L'opció només estarà disponible a la Unió Europea (UE)

La justificació de Zuckerberg 

No és casual que l'únic territori on es desplegui la mesura sigui Europa. La subscripció permet al grup encapçalat per Zuckerberg esquivar les normes imposades per Brussel·les (Bèlgica), que el desembre passat va acusar la plataforma de violar les regles comunitàries en matèria de publicitat en línia. En canvi, però, des de Meta han defensat que optant per aquesta opció, precisament el que fan és "complir amb la normativa europea", que prohibeix que les plataformes ofereixin anuncis personalitzats i sense el consentiment dels usuaris. 

La companyia de Zuckerberg ha considerat que un model de subscripció és una forma vàlida de consentiment per a un servei finançat amb publicitat. Independentment d'això, s'han afanyat a subratllar que els i les anunciants podran continuar fent campanyes publicitàries a Europa, inclús per aquells que no paguin la subscripció, a qui la companyia ha afirmat que seguirà oferint opcions de personalització.

Arxivat a