Darrerament, mitjans de comunicació com The Guardian i La Vanguardia, institucions com la Universitat de Barcelona i múltiples persones a títol individual han anunciat que deixen la xarxa social X, propietat del magnat Elon Musk des de l'any 2022, en considerar-la un niu de “desinformació”, de l’extrema dreta i una arma contra els drets humans. En aquest sentit, Bluesky s'ha erigit en la gran alternativa i la directora d'operacions, Rose Wang, ha detallat en una entrevista a La Vanguardia quina és la seva recepta.
"Les nostres regles són: ni odi, ni intolerància, ni desinformació", ha detallat, alhora que ha explicat que la plataforma prioritza la "seguretat" i la "moderació". A més, ha destacat que Bluesky renuncia a la publicitat per evitar entrar en el negoci de la venda de dades privades, de la mateixa manera que es vol centrar en les persones i no en els influencers i les marques. És la resposta a la creixent demanda de trencar amb un model que dona l'esquena als usuaris i és vist per molts com un perill per als drets fonamentals i la convivència.
I és que les eleccions als Estats Units han estat el detonant d'una allau de crítiques contra Musk, que ha admès que fa servir l’algoritme per promocionar el contingut que li sembla més convenient i ha emprat la plataforma per fer campanya a favor de Donald Trump, que ha aconseguit el bitllet de retorn a la Casa Blanca. Els experts assenyalen, però, que la situació no és nova i es dóna amb la majoria de grans xarxes socials.