WhatsApp anuncia un canvi que aixeca polèmica entre els usuaris

Meta incorporarà anuncis i publicitat per primer cop a la història de l'aplicació, tot i que de moment només afectarà alguns apartats

  • Un mòbil amb WhatsApp -
Publicat el 16 de juny de 2025 a les 20:32

Canvi amb polèmica a WhatsApp. L'aplicació de missatgeria més important del món ha anunciat una novetat que fins ara mai havia incorporat: la publicitat ja forma part de la plataforma. Això vol dir que, enmig d'una conversa amb la parella, els amics o la família, apareixerà un anunci? La resposta és que no, ja que la publicitat estarà present en altres seccions.

I és que WhatsApp ha volgut remarcar que els xats mantenen el sistema de xifratge, que garanteix la confidencialitat de les converses, i que en cap cas seran objecte d'anuncis. Així doncs, la publicitat s'incorpora en un altre apartat de WhatsApp, una mesura que Meta anirà aplicant "a poc a poc" en els pròxims mesos. L'anunci ha generat certa polèmica en els usuaris que fan servir WhatsApp més enllà de per parlar amb els contactes.

On apareixerà la publicitat a WhatsApp?

Els anuncis s'incorporen en la pestanya coneguda com a "Actualitzacions", la segona que ens apareix a la part inferior de la pantalla quan obrim l'actualització. És l'apartat on apareixen els estats dels nostres contactes -similars a les stories d'Instagram- i els canals de difusió, com el que té Nació i al qual et pots subscriure de manera gratuïta fent clic en aquest enllaç.

En aquests estats, on els nostres contactes comparteixen imatges i vídeos que caduquen en 24 hores, ara hi podran aparèixer anuncis d'empreses. La voluntat de Meta és obtenir beneficis per una via no explorada a WhatsApp i que permet fer arribar missatges per part d'empreses a audiències de volum molt gran. Si els usuaris ho volen, podran iniciar una conversa sobre un producte o servei amb els anunciants.

Altres noves funcions de WhatsApp

Meta també ha anunciat dues noves funcions pel que fa a la pestanya d'"Actualitzacions" de WhatsApp. Cal recordar que aquesta funcionalitat es va posar en marxa fa tan sols un any i mig i que actualment compta amb 1.500 milions de persones cada dia.

En primer lloc, hi haurà canals promocionats que apareixeran en posicions destacades quan s'obri la pestanya. A més, també s'obre la possibilitat de les subscripcions de pagaments als canals amb la voluntat que els propietaris d'aquesta via comparteixin actualitzacions exclusives amb els "seguidors més compromesos".