Maragall aposta per reduir el trànsit a Barcelona fins que el 60% de la ciutat sigui peatonal

L'alcaldable d'ERC cita en l'anunci l’aspiració del seu germà de pacificar la capital catalana ara fa 35 anys

Ernest Maragall aquest divendres
Ernest Maragall aquest divendres | EP
Nació
05 de maig de 2023
Actualitzat: 30 de juny, 13:17h


El candidat a l’Alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha plantejat aquest divendres ampliar voreres i reduir carrils de vehicles gradualment a tota la capital catalana per redistribuir el trànsit i tenir una ciutat més caminable. El seu objectiu és invertir l’actual situació i que el 60% de l’espai sigui per al vianant.

Maragall ha fet aquesta proposta en la seva conferència al Nueva Economía Fórum, on ha remarcat que el seu Pla 60-40 té una “visió global” i suposa “tot el contrari de la visió concentrada en 20 carrers de l’Eixample”. Maragall ha continuat el seu anunci assegurant que "pacificar la ciutat vol dir reduir el trànsit, com ja va dir el meu germà fa 35 anys”, tot referint-se a l’ambició de l’exalcalde Pasqual Maragall.



L'alcaldable republicà ha afegit, però, que cal actuar també “garantint la mobilitat”. El pla d’ERC implica que tots els carrers de Barcelona de menys de 12 metres d’amplada esdevinguin de prioritat per a vianants i que en els de més de 20 metres es vagi reduint progressivament la circulació de vehicles. “I fer-ho amb el diàleg, la qualitat urbanística i la gradualitat adequades per evitar efectes secundaris negatius com la gentrificació o l’afectació a l’activitat comercial”, ha explicat.

Amb aquesta mesura, ERC calcula que s’afegirien quatre metres quadrats d’espai públic pacificat per a cada habitant de la ciutat, el que suposa una superfície superior a les 650 hectàrees, que equivalen a uns 37 parcs de la Ciutadella.