07
de juliol
de
2023, 12:45
Actualitzat:
12:49h
La consellera de Territori, Ester Capella, ha reclamat aquest divendres que es tramsfereixin de manera "immediata" els recursos necessaris per procedir a les inversions en infraestructures incloses en l'acord amb l'Estat vinculat a la posada en marxa de la Ronda Nord del Quart Cinturó. en concret, l'entesa inclou 914 milions d'euros que el govern espanyol ha de transferir a la Generalitat per procedir a renovar o millorar infraestructures ja existents. "S'ha de fer el més ràpid possible", ha apuntat Capella, que ja ha signat la part catalana del conveni.
Quines són les inversions incloses? Al Maresme, per exemple, hi ha previstos 384 milions d'euros dins dels pressupostos espanyols per "millorar la connectivitat" de la C-32 amb la N-II, una carretera que també s'ha de "pacificar" en el seu pas per la costa. En aquest sentit, també hi ha incloses actuacions al corredor viari per millorar les infraestructures del transport públic.
Pel que fa a l'AP-7 i l'AP-2, on la xifra pactada és de 250 milions d'euros, la idea és "fer-les més accessibles" i adaptar-les al nou context en absència de peatges del setembre del 2021. El compromís que planteja el Govern en la proposta de conveni és la millora dels enllaços per augmentar la "capacitat" i "funcionalitat" de les dues infraestructures, així com també nous enllaços amb la resta de la xarxa viària. Dins del plantejament de la Generalitat també s'hi consignen 260 milions d'euros per la N-260 en el marc de l'Eix Pirinenc. Aquesta xifra s'hauria de destinar a la rehabilitació del ferm d'aquesta carretera, a millorar la seguretat i a fer-hi "actuacions de nova infarestructura o condicionament" en els propers anys.
Dins de plec també s'hi inclouen els nous intercanviadors de la línia R8 amb la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que tenen un cost previst de 20 milions d'euros. Quins són aquests dos nous intercanviadors? El que connecta amb l'estació d'Hospital General de la línia S1 de FGC, i el de l'estació de Volpelleres de la S2. Aquesta xifra de 20 milions d'euros, sumada a les actuacions al Maresme -C-32 i N-II- a l'Eix Pirinenc i tant a l'AP-7 com a l'AP-2, és el que fa que s'arribi als 914 milions en total que s'inclouen en el conveni definitiu. La proposta va arribar quan a la conselleria de Territori ja hi havia Ester Capella en substitució de Juli Fernàndez, que en el seu dia era un ferm opositor del projecte de la B-40.
Quines són les inversions incloses? Al Maresme, per exemple, hi ha previstos 384 milions d'euros dins dels pressupostos espanyols per "millorar la connectivitat" de la C-32 amb la N-II, una carretera que també s'ha de "pacificar" en el seu pas per la costa. En aquest sentit, també hi ha incloses actuacions al corredor viari per millorar les infraestructures del transport públic.
Pel que fa a l'AP-7 i l'AP-2, on la xifra pactada és de 250 milions d'euros, la idea és "fer-les més accessibles" i adaptar-les al nou context en absència de peatges del setembre del 2021. El compromís que planteja el Govern en la proposta de conveni és la millora dels enllaços per augmentar la "capacitat" i "funcionalitat" de les dues infraestructures, així com també nous enllaços amb la resta de la xarxa viària. Dins del plantejament de la Generalitat també s'hi consignen 260 milions d'euros per la N-260 en el marc de l'Eix Pirinenc. Aquesta xifra s'hauria de destinar a la rehabilitació del ferm d'aquesta carretera, a millorar la seguretat i a fer-hi "actuacions de nova infarestructura o condicionament" en els propers anys.
Dins de plec també s'hi inclouen els nous intercanviadors de la línia R8 amb la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que tenen un cost previst de 20 milions d'euros. Quins són aquests dos nous intercanviadors? El que connecta amb l'estació d'Hospital General de la línia S1 de FGC, i el de l'estació de Volpelleres de la S2. Aquesta xifra de 20 milions d'euros, sumada a les actuacions al Maresme -C-32 i N-II- a l'Eix Pirinenc i tant a l'AP-7 com a l'AP-2, és el que fa que s'arribi als 914 milions en total que s'inclouen en el conveni definitiu. La proposta va arribar quan a la conselleria de Territori ja hi havia Ester Capella en substitució de Juli Fernàndez, que en el seu dia era un ferm opositor del projecte de la B-40.