Nou de les persones que van resultar ferides en l'accident mortal de tren a Castellgalí (Bages) continuen ingressades en diversos hospitals aquest diumenge a la tarda, segons informa el Departament de Salut.
Un dels pacients que es trobaven ingressats ha rebut l'alta en les últimes hores. Dels que continuen a l'hospital, tres es troben en estat greu; quatre amb ferides de menor gravetat i dos, lleus.
Quatre de les persones ingressades es troben a Althaia, a Manresa; tres a Mútua Terrassa i dos a l'Hospital Vall d'Hebron. En l'accident, que va tenir lloc divendres al vespre a línia R4, va morir la conductora d'un dels combois, de 26 anys
«Manca d'inversions» i a «alguna errada humana»
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha apuntat un cúmul "d'errades" les possibles causes de l'accident de trens de Castellgalí (Bages), assenyalant una "manca d'inversions" i "alguna errada humana". En una entrevista al 3/24 de Televisió de Catalunya ha explicat que la "concatenació" de tres errors: Manca de senyalització a la via, de comunicació entre els trens i el centre de control i per últim, la falta de reacció d'aquest últim.
Tot i així, ha matisat que serà la "investigació oberta" la que determinarà els motius que han portat a xocar dos combois que es trobaven a la mateixa via.
Ábalos: «És evident que falten inversions a Catalunya»
El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha reconegut que "falten inversions" a la xarxa ferroviària a Catalunya -que és de competència estatal-. Ábalos ha considerat "precipitat" interpretar que el dèficit en inversions hagi causat l'accident, que ha atribuït a "una concatenació d'errors humans".
"És evident que falten inversions. Són múltiples els titulars que col·lecciono denunciat la falta d'inversions a Catalunya", ha proclamat Ábalos. Ha precisat que manca "automatització i renovació de les mesures de seguretat" a la xarxa ferroviària, "no només a Catalunya".
Nou dels ferits en l'accident mortal de tren a Castellgalí continuen ingressats
Societat
Tres persones es troben en estat greu, quatre amb ferides de menor gravetat i dues, lleus
ARA A PORTADA
-
Política Puente entoma la «desesperació» dels usuaris de Rodalies i garanteix millores: «Hi estem treballant» Bernat Surroca Albet
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Publicat el
10 de febrer de 2019 a
les 18:04
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona acull la primera trobada per actualitzar la Declaració Universal dels Drets Lingüístics
-
Societat
Una immobiliària de Tecnocasa crida a la vaga per l'habitatge: «L'home és un llop per a l'home»
-
Societat
«És una vaga a l'ofensiva»: CCOO dona la negociació per tancada i esperona l'11-N
-
Societat
Raül Balam, xef i fill de Carme Ruscalleda, parla de l'addicció a la cocaïna: «Em va salvar la meva germana»
-
Societat Els propietaris amb diversos pisos els lloguen un 3,5% més cars que els que només en tenen un
-
Societat
Investiguen la mort d'un professor d'autoescola atropellat en un pàrquing privat a Mataró
