Aquest dijous, 8 de febrer, torna el Dijous Llarder a la plaça Major de Vic. Un any més el col·lectiu de cuiners Osona Cuina porta aquesta tradició a la capital de la comarca amb dues novetats remarcables: l'ampliació de l'oferta gastronòmica i un concurs per escollir la millor truita.
D'una banda hi ha el concurs per escollir la Millor Truita d'Osona. El concurs està obert a tothom i es podrà inscriure el mateix dijous de 8 a dos quarts de 10 del matí. El tast es farà a dos quarts d'11 per part d'un jurat format per 5 membres del col·lectiu que valoraran la cocció, l'originalitat, el gust o la textura. El guanyador s'emportarà 150 euros per a bescanviar a qualsevol dels restaurants del grup de cuiners osonencs.
D'altra banda, enguany s'afegeixen també dues propostes gastronòmiques: l'entrepà de canelons i l'arròs de porc rostit amb calçots. L'entrepà de caneló serà elaborat per l'Escola d'Hostaleria d'Osona amb els productes d'Osona Terra i La Selecta, col·laboradors en aquesta festa popular.
Es manté el format tradicional; sense sopar
L'edició d'enguany, a diferència de l'anterior, només se serviran entrepans des de les 9 del matí fins a les 4 de la tarda. No hi haurà sopar com l'any passat. Des de dimecres al vespre es podrà assistir a la tradicional penjada dels porcs. El col·lectiu, que enguany celebra el 20è aniversari, té com a objectiu seguir treballant per convertir la comarca en un referent de la cultura gastronòmica del país. Osona Cuina està format per 19 restaurants repartits arreu de la comarca. Aquests són El Boccatti, Ca l'Ignasi, Ca l'U, Can Jubany, El Barecu, El Gravat, El Xic, La Fonda Sala, La Ferreria, Les Magnòlies, L'Antiga Fonda, L'Estanyol, Mas Albereda, Torres Petit i Tresona XXI.
Una vegada més, l'esdeveniment compta amb el suport i col·laboració d'Estrella Damm; així com la reconeguda marca del sector carni Ral d'Avinyó; Osona Terra, el col·lectiu de productors de la comarca d'Osona; i, l'Escola d'Hostaleria d'Osona, La Selecta, l'Ajuntament de Vic i Osona Turisme.
El Dijous Llarder a la plaça de Vic estrena un concurs de truites i amplia l'oferta gastronòmica
Cultura i Mitjans
Osona Cuina torna a portar la tradicional festa | Enguany es manté el format de matí i, per tant, no hi haurà sopar com l'edició anterior
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat El cap de setmana de pluja ha obligat a suspendre fires i activitats a Osona i el Lluçanès Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans Gran actuació dels Sagals d'Osona al Concurs de Castells de Tarragona Irene Giménez i Vinyet
-
Cultura i Mitjans El Festival Protesta torna a Vic amb 37 pel·lícules de cinema social Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
07 de febrer de 2018 a
les 09:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja
-
Cultura i Mitjans
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre
-
Cultura i Mitjans
La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila
-
Cultura i Mitjans
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 25, 26 i 27 de setembre
