El Grup de Periodistes Ramon Barnils organitza aquest divendres, 28 de novembre, a Vic una doble presentació. Per una part, la del llibre “Castor, la bombolla sísmica”, i per una altra, la de l’última edició de l’Anuari dels Silencis Mediàtics.
L’acte es farà a les 8 del vespre al centre cívic Can Pau Raba i comptarà amb la presència de Jordi Marsal, autor del llibre; David Bassa, president del Grup Barnils; i Francesc Gil, editor d’Edicions Saldonar. També hi intervindrà Roger Iriarte, en nom de la plataforma Aturem el Fracking d’Osona, entitat col·laboradora en l’acte.
“Castor, la bombolla sísmica” és un treball de periodisme d’investigació entorn als orígens del projecte Castor i l’entramat d’empreses -amb l’ACS de Florentino Pérez al capdavant- que li van donar forma, en el que va començar sent una polèmica mediambiental, i que després va evolucionar també cap a un escàndol econòmic i polític de grans dimensions. Jordi Marsal posa llum en el llibre a la compra de voluntats, els interessos incofessables i els intents barroers -de l’empresa i dels governs espanyol, del PSOE i del PP- per evitar que les administracions catalanes intervinguessin en el procés d’autorització.
L’Anuari Mèdia.cat dels Silencis Mediàtics, per la seva part, és un recull de 15 reportatges d’investigació sobre temes que no han estat coberts o no ho han estat suficientment als grans mitjans de comunicació. Entre ells, en l’última edició n’hi ha un sobre el projecte d’un gran dipòsit de gas a Balsareny, que com en el seu moment el Castor, ha despertat l’oposició d’alguns sectors de la població, i també té al darrere un entramat polític i econòmic important.
El Grup Barnils presenta a Vic l'Anuari dels Silencis Mediàtics
Cultura i Mitjans
El Grup de Periodistes també porta a debat el projecte Castor
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de novembre de 2014 a
les 15:35
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
-
Cultura i Mitjans
Com eren les botigues de Vic als anys 60? Un nou espai museïtzat recrea antics comerços de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Festa Major de Manlleu 2026: programa d'actes i activitats
-
Cultura i Mitjans
Aquests són els pobles més bonics d'Osona segons la IA
