
Després de tres anys i més de 80 concerts arreu del Principat, els Ressaka –coneguts fins ara com a Ressaka Ska- han entrat a l'estudi per gravar el seu primer disc. El grup està format bàsicament per músics d'Osona però compten també amb el saxofonista ripollès Sergi Massana.
La gravació, que està a punt d'enllestir-se, s'ha realitzat els estudis de La Campaneria de Torelló, de la mà d’Enric Carbonell, productor d’artistes com ara Morodo o Pepper Pots. Un disc que ha comptat amb col·laboracions com els grups Kòdul, Alerta i N’cris, entre altres, però que encara no té títol. Es preveu que el disc es publiqui el mes de març.
El primer treball dels Ressaka tindrà nou tempes, vuit dels quals de propis. Segons el grup, es manté la combinació de cançons festives sense deixar de banda el compromís social amb aspectes com l'especulació urbanística, el racisme o el moviment del 15-M.
El grup explica que el canvi de nom –de Ressaka Ska a Ressaka- pretén assenyalar l’evolució natural del grup, fruit del canvi d’alguns dels components i per no limitar-se a tocar només ska, sinó també altres estils com rock o el reggae.