La Guerra de Successió a Osona
El documental de Santi Ponce explica el paper de la comarca en el conflicte
ARA A PORTADA
Publicat el
05 d’abril de 2014 a
les 21:43
El documental “La Guerra de Successió a Osona. Origen i destí” es va estrenar el passat 16 de març a l’ermita de Sant Sebastià, amb motiu de la commemoració del Pacte dels Vigatans en aquest indret. El film ja es pot visualitzar a Internet.
Aquest documental, dirigit per l’historiador Santi Ponce, explica el paper que va jugar Osona durant aquesta guerra de la que aquest any es commemora el Tricentenari de la seva fi. Recull les intervencions de diversos historiadors i les imatges de documentació i obres de l’època que s’han filmat a l’Arxiu i Biblioteca Episcopal de Vic, el Museu d’Història de Catalunya o al Museu Episcopal de Vic, entre d’altres.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de febrer
-
Cultura i Mitjans
Carnavals a Osona i el Lluçanès 2026: dates i rues
-
Cultura i Mitjans
Oques Grasses, La Gossa Sorda i Joan Dausà encapçalen el cartell del Cabró Rock de Vic més multitudinari
-
Cultura i Mitjans
La tòfona negra i el seu univers gastronòmic, protagonistes del Trufforum de Vic
-
Cultura i Mitjans Vic impulsa un festival per atraure infants i joves al món del llibre, la lectura en català i la il·lustració
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 23, 24 i 25 de gener
