«L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra», top de vendes

L'obra de Jonas Jonasson ha estat el més venut en ficció. En no ficció, el número 1 ha estat per "Memòries III: de la bonança a un repte nou (1993-2011)", de Jordi Pujol.

Publicat el 23 d’abril de 2012 a les 19:37
Una venedora d'una parada de llibres Foto: Maria Pujol

'L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra" (La Campana) de l'escriptor suec Jonas Jonasson és el llibre de ficció en català més venut durant aquest Sant Jordi, segons el balanç fet a les quatre de la tarda d'aquest dilluns pel Gremi de Llibreters de Catalunya i de les llibreries Abacus. "Memòries III: de la bonança a un repte nou (1993-2011)" (Proa) de Jordi Pujol és l'obra de no ficció més venuda en llengua catalana.

En castellà, lidera les vendes la nova novel·a d'Eduardo Mendoza, "El enredo de la bolsa y la vida" (Seix Barral). En la categoria de no ficció, el llibre més venut és "Más allá del crash" (Los libros del Lince), de Santiago Niño Becerra.

El segon llibre de ficció en català més venut ha estat "Quan érem feliços" (Destino) de Rafael Nadal, mentre que en la tercera posició del rànquing hi trobem "Memòria d'uns ulls pintats" (Empúries), de Lluís Llach. En la quarta i la cinquena posició hi trobem, respectivament, "Jo confesso" (Proa), de Jaume Cabré, i "La dona veloç" (Planeta), d'Imma Monsó.
 
En la categoria de no ficció, també en llengua catalana, el segon llibre més venut és "El menjar de la família" (La Magrana), de Ferran Adrià. Al tercer lloc hi ha l'últim d'Eduard Punset, "Viatge a l'optimisme" (Destino). Seguint el rànquing, trobem "Fago" (La Campana), de Carles Porta, i "Diguem prou!" (Angle), d'Arcadi Oliveres.
 
El segon llibre més venut en la categoria de ficció en llengua castellana és "El abuelo que saltó por la ventana y se largó" (Salamandra), de Jonas Jonasson. En tercer lloc hi ha "El lector de Julio Verne" (Tusquets), d'Almudena Grandes. A continuació, trobem "El prisionero del cielo" (Planeta) de Carlos Ruiz Zafón i "Las horas distantes" (Suma de letras), de Kate Morton.
 
"La comida de la familia" (RBA) de Ferran Adrià és el segon llibre més venut en la categoria de no ficció en castellà. En tercer lloc hi trobem "La soledad de la reina: Sofía, una vida" (La esfera de los libros), de Pilar Eyre. A continuació hi ha "El arte de no amargarse la vida" (Oniro), de Rafael Santandreu i "Haciendo majaradas, diciendo tonterías" (Espasa), de Mario Vaquerizo. 
 
En la secció de llibres mediàtics, guanya "APM? El circ de la tele" (Ara llibres), de diversos autors. En la segona posició hi ha "El llibre de jocs de Crakovia" (Columna) i "En directe" (Rosa dels vents), de Josep Cuní i Pilar Rahola. En la categoria de llibres infantils i juvenils guanya en català "Stilton: El llibre i la rosa" (Estrella Polar), de Geronimo Stilton i "Los juegos del hambre I" (Molino), de Suzanne Collins, en castellà. 
 
El Gremi de Llibreters s'ha mostar satisfet per les vendes i participació d'un Sant Jordi que ha recuperat la condició de dia laborable després que l'any passat va caure en diumenge. El seu president ha assegurat que tenia la sensació "que la dinàmica de vendes ha estat bona”.