L'e-week creix i es converteix en un "clar referent" de les tecnologies digitals

Publicat el 16 de novembre de 2006 a les 16:33
 
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC / UNIVERSITAT DE VIC
 
E-week, setmana digital a Vic, un clar referent de les tecnologies digitals després de la tercera edició
 
La ciutat de Vic ha acollit aquesta setmana passada la tercera edició de la setmana digital que ha aplegat múltiples activitats vinculades a les tecnologies digitals per a tots els públics. El projecte està impulsat i organitzat per la Universitat (UVic) i l'Ajuntament de Vic.
 
Les dades de participació de l'e-week han tornat a ser favorables respecte l'any anterior. La setmana digital ha comptat amb un nombre més elevat tant d'activitats com de participants ( 42%  i 8% respectivament).
 
En l'àmbit acadèmic l'activitat ha comptat amb 11 conferències i 5 taules rodones que han permès analitzar i debatre diferents aspectes sobre les tecnologies digitals. Hi ha participat teòrics reconeguts mundialment com Pierre Lévy que va omplir la sala Magna de la UVic. Lévy va fer un discurs filosòfic que començava amb el pas de l'oralitat a l'escriptura, per arribar als mitjans massius, després de travessar l'alfabet i la impremta. D'altres periodistes especialitzats com Santiago Miralles, a més de professors i professionals del sector han aportat les últimes novetats sobre els usos i les aplicacions de les tecnologies de la informació i la comunicació.
 
En el vessant social l'e-week ha posat a l'abast de les persones un programa d'alfabetització digital que ha aplegat més de 35 tallers  de diferents temàtiques (alguns d'ells encara estant en curs) amb 419 places gratuïtes. Els cursos han assolit el 92% d'ocupació i les hores de formació respecte l'any passat han incrementat en un 111%. L'objectiu d'aquest programa és dirigir-se als col•lectius amb més risc d'exclusió digital i facilitar-los l'accés a les tecnologies digitals. El món digital avança una velocitat vertiginosa i, a través d'iniciatives com aquesta es pretén que ningú en quedi exclòs.
 
D'altra banda, en l'àmbit econòmic, destaca l'increment d'un 117% d'inscripcions als tallers específics per a professionals i empreses, estratègia engegada en la passada edició. Les activitats dirigides al teixit empresarial han interessat a empreses més enllà de la comarca d'Osona.
 
Finalment, en l'àmbit lúdico-cultural la incorporació de les nits digitals ha donat major força a la programació general i a més, la seva gratuïtat ha contribuït a augmentar-ne la participació. Dins aquest mateix apartat és obligat parlar de la segona edició de la Gimcana digital que ha comptat amb un 405% més de participació que l'any passat. La guanyadora de la gimcana ha estat Carme Arjona que s'ha emportat 2.500€ i, la guanyadora de l'eslògan publicitari de l'empresa L'Habitatge, patrocinadora del concurs, Núria Masó, que ha guanyat 500€ amb "No busquis +, Troba-ho a www.habitatge.com".
 
Recordem que la pàgina web de l'e-week disposa d'un bloc (http://digitalismo-eweek.blogspot.com) amb tota la informació d'interès de les activitats i els protagonistes del projecte.