MMVV: 1.035 professionals, 47 empreses i 26 països

Publicat el 18 de setembre de 2006 a les 13:21
 
L'organització també ha volgut destacar que, tot i la pluja, no s'havia hagut de suspendre cap concert i que l'espectacle Immigrasons havia estat un èxit.
 
NOTA DE PREMSA
MERCAT MÚSICA VIVA DE VIC
 
Més d'un miler d'acreditats al 18è Mercat de Música Viva de Vic
Hi han estat representades 12 comunitats autònomes i 26 països
 
Un concert de Marina Rossell va tancar ahir la una nova edició del Mercat de Música Viva de Vic. Aquest any, un total de 1.035 persones han estat acreditades, de les quals 870 eren professionals del sector i 165, periodistes. Al pavelló comercial hi ha hagut 47 empreses expositores. Pel que fa a procedència dels acreditats, un total de 12 comunitats autònomes han participat al MMVV i per països, han estat 26 els representats.
 
Tot i un inici de Mercat protagonitzat per la pluja, el desenvolupament del programa s'ha seguit amb total normalitat i el temps no ha obligat a suspendre cap concert. La coproducció Immigrasons, dijous al vespre al Cinema Vigatà, va inaugurar un Mercat que ha sobresortit en col•laboracions amb altres propostes culturals del nostre país: IN-EDIT BEEFEATER, Festival de Cine Documental Musical de Barcelona; Festival LEM de músiques experimentals de Barcelona, Festival  de Músiques de Torruella de Montgrí, i el projecte Diversons de l'Obra Social "la Caixa".
 
Segons paraules del president de l'ImpeVic, Ignasi Puig, "la plaça Major ha deixat de ser el termòmetre per mesurar la gent que ve al Mercat" perquè altres espais han acollit una gran afluència de públic com la plaça dels Màrtirs que "dissabte a la nit es va poder veure plena com no s'havia vist mai". També la zona del Sucre, amb dos escenaris i la rambla de Bars, es va poder veure plena de gom a gom.
 
Per la seva part, el director artístic del Mercat, Manel Montañés, opina que "hem encertat amb la proposta d'Immigrasons". Montañés ha viscut des del principi la gestació de la coproducció que han portat a terme el MMVV i el govern de la ciutat de Buenos Aires. El que va sortir com una idea en una edició passada del Mercat va donar el seu fruit en el concert inaugural que es va poder veure dijous. El Cinema Vigatà, ple al cent per cent de la seva capacitat, es va emocionar amb el repertori que va oferir el grup. Cançons com "Menuda" de Joan Manuel Serrat i "El noi de la mare" cantada a cappella  i les projeccions que es van anar alternant entre els temes van aconseguir captivar l'auditori.