La professora Sílvia Fernández ha debutat literàriament amb La veu del pedrenyal. Una novel·la de bandolers ambientada a Osona i que es presentarà aquest divendres 23 de maig a les vuit del vespre al Museu Etnogràfic de Ripoll –un dels pedrenyals, pistoles de l'època, del museu ripollès serveix per il·lustrar el cartell de l'acte-.
La presentació començarà a les vuit del vespre i hi participarà Sílvia Fernández (Sant Jordi de Cercs, 1983), l'autora del llibre, així com l'escriptor Anton Carrera i Busquets. La novel·la intenta desmitificar el bandolerisme català, moviment que va dividir el país entre nyerros i cadells al llarg dels segles XVI i XVII.
Un petit fragment: "Vilalleons, vegueria de Vic, 1602. La vida dels germans Arnau i Miquel no és diferent a la de qualsevol pagès humil de l’època: sobreviuen treballant la terra, es diverteixen en els aplecs i la taverna del poble, i s’avenen més amb uns veïns que amb d’altres. Un dia qualsevol, els bandolers nyerros es presenten a casa seva per oferir-los una proposta. Empesos a acceptar-la sense altra alternativa, els joves camperols avançaran, a partir de llavors i quasi involuntàriament, per un camí que mai havien previst, condicionant alhora el destí d’una amiga comuna: la Violant".
Sílvia Fernández publica un llibre de bandolers ambientat a Osona
Cultura i Mitjans
"La veu del pedrenyal" es presenta al Museu Etnogràfic de Ripoll
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de maig de 2014 a
les 08:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
Nova directora i nous reptes: Què passarà al Museu d'Art Medieval de Vic?
-
Cultura i Mitjans
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
-
Cultura i Mitjans
Com eren les botigues de Vic als anys 60? Un nou espai museïtzat recrea antics comerços de la ciutat
