La direcció de Catalunya Banc ha presentat aquest dimarts als treballadors un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que preveu 2.453 acomiadaments, segons han informat fonts sindicals. L'empresa ha proposat una indemnització de 20 dies de sou per any treballat als acomiadats, amb un màxim de 12 mensualitats, el mínim que fixa la reforma laboral. La indemnització podria augmentar a 18 mesos de màxim si la plantilla accepta retallades salarials del 15%, mesures de mobilitat geogràfica i reduccions de jornada. El comitè d'empresa ha rebutjat aquesta proposta perquè pràcticament no deixa marge de negociació i ha reclamat una nova proposta de l'empresa, que es podria presentar aquest dijous.
Els representants sindicals esperen que la direcció de Catalunya Banc presenti una nova proposta, ja que "no cal cridar els treballadors per limitar-se a aplicar la reforma laboral com pretén l'empresa". Si no hi ha una nova proposta de la direcció, els treballadors estan preparats per donar una "resposta ferma" als plans de l'empresa, segons han assegurat fonts sindicals.
Els treballadors també han lamentat que l'ERO que ha presentat l'empresa no fa més que recollir les condicions del rescat del sector bancari pactat entre l'estat espanyol i la Unió Europea. Les mateixes fonts sindicals han criticat que "no té sentit" tirar endavant una reestructuració d'aquest tipus quan Catalunya Banc està en ple procés de venda a una altra entitat financera.
Catalunya Banc presenta un ERO de 2.453 acomiadaments
Societat
La direcció proposa una indemnització de 20 dies de sou per any treballat i un màxim de 12 mensualitats
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’agost de 2013 a
les 10:11
Et pot interessar
-
Societat
Investiguen un robatori amb força en una joieria de Manlleu
-
Societat
Les tempestes de dijous deixen petites incidències a diferents municipis d'Osona
-
Societat
La Generalitat posarà solució als problemes de cobertura al barri de Montserrat de Torelló
-
Societat
Polèmica per la retirada de la inscripció «UE Vic» de la graderia de l'Hipòlit Planàs
-
Societat
Manlleu impulsa una recollida de signatures per demanar més recursos en seguretat
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 7, 8 i 9 d'agost
