La Cambra de Comerç crea un lobby internacional a Osona

Publicat el 01 de març de 2007 a les 15:10
 
Les empreses que hi van participar són Lenard, Intorex, Rocada, Triposona, Talleres Roca, Elausa, Ofitres, Embotits Monells i Marroquineria Lecerf.
 
Cervera va explicar la situació actual de la conjuntura econòmica internacional i va analitzar els acords comercials que hi ha entre països per utilitzar-los amb l'objectiu d'evitar les barreres amb altres mercats. També va dir que l'empresari català, a diferència de l'espanyol, "és un caçador solitari,  el 98,9 % de les empreses exportadors són petites i mitjanes empreses familiars, que tendeixen a un perfil de risc empresarial baix i a un patró exportador poc diversificat", com demostra que el 80 % de les exportacions catalanes es concentra en el mercat europeu, "és a dir en el mercat domèstic". En aquest sentit, Cervera va fer referència a les diferents fórmules que existeixen de creixement agrupat a l'exterior, que permet que els empresaris siguin més competitius. 
 
Durant la trobada es va explicar que l'èxit en la internacionalització es basa en la capacitat de visió, de planificar els propers 10 anys, basant-se més en factors de demanda de mercat que en el producte. "Es tractar de servir el que el client demana, amb les certificacions que sol•licita cada país per adequar el nostre producte a les demandes constants, a través de les normatives dels mateixos, l'objectiu és que el client final estigui ben servit", va dir Cervera.
 
La logística s'ha convertit en un factor de competitivitat de primer nivell, "és la ciència del futur perquè impacta directament en el compte de resultats". Durant el debat es va qüestionar l'eficiència de fabricar a l'estranger, tenint en compte els costos de logística, l'energia o el temps que s'hi dedica.