
Els representants de Vic Comerç, la marca que engloba les tres associacions de comerciants de Vic (CentreVic, Unió de Comerciants Remei-Estadi i GAP), van valorar ahir de manera molt positiva el primer any d’existència de la Targeta Urbana Vic. L’acte va anar a càrrec dels tres presidents de Vic Comerç, el seu gerent i la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Vic, Anna Erra.
Les tres associacions de comerciants de Vic es van unir ara fa un any per crear la “Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat” amb l'objectiu de fidelitzar el client a les botigues de la ciutat i traçar un eina que pogués vincular-se amb la cultura, l’esport, el turisme i els serveis municipals. Actualment, ja hi ha més de 10.680 persones que disposen de la targeta i 152 comerços que formen part de la xarxa. Cada mes els comerços han participat en una campanya diferent per potenciar les vendes i ja s'han repartit més de 450 premis.
En total, s'han efectuat més de 61.000 vendes úniques, amb un volum de vendes de més de 2'1 milions d’euros i s'han generat 85.200 euros virtuals. La mitjana de descompte per venda s'ha situat en el 3'5%.
Novetats pel 2014
Pel que fa a les novetats, el president de l'associació de comerciants de CentreVic, Pere Trassera, va explicar que es crearà una targeta familiar, que aglutinarà tots els euros virtuals que generi el nucli familiar. A més, s’introduiran hores de pàrking gratuïtes que els establiments podran bescanviar pels euros virtuals generats.
El president de l’associació de Remei-Estadi, Toni Brachs, va afegir que “aquells que ho desitgin, en breu també podran demanar que s'emeti una Targeta Urbana financera -a través del Banc Sabadell-, que permetrà pagar compres a terminis sense interessos”.
Un altre de les novetats serà l’aplicatiu mòbil de la targeta que es llençarà el 2014 i que permetrà poder consultar el saldo de diners de cada botiga, la reserva en línia o veure les ofertes a l’instant de cada comerç gràcies a la geolocalització. A més, les associacions estan treballant en la compra a través del mòbil.
Tot i que s'estan acabant d'ultimar els detalls, la Targeta Urbana també contempla poder oferir descomptes en cultura, com per exemple a concerts del Mercat de Música Viva, al Museu Episcopal de Vic o als espectacles de l'Atlàntida. A banda, també s'estudiarà com es pot introduir la oferta gastronòmica de la ciutat a la Targeta Urbana de Vic.
Campanya de Nadal i vincles amb altres comarques
Per a la campanya de Nadal s'ha optat per repartir el premi al màxim, tal com va desgranar Enric Garreta, president de l’Illa Gap. És per això que els 5.000 euros que se sortejaran de regal per gastar a les botigues que formen part de la Targeta Urbana de Vic, es dividiran en targetes de 50 euros cadascuna. El sorteig de les targetes es farà el 6 de gener i es podran utilitzar en els propers tres mesos.
El sistema de fidelització que han ideat els comerciants de Vic ja s'ha exportat a altres territoris com Santa Coloma de Gramenet o la Vall d'Aran. Les perspectives d'expansió són bones i sembla que altres ciutats també posaran en marxa la iniciativa aquest 2014. La idea de Vic Comerç és poder crear una xarxa potent de targetes client que permeti, a la llarga, dur a terme campanyes conjuntes i optimitzar recursos entre les ciutats.