
La temporada de rebaixes d'estiu ha començat aquest dilluns 1 de juliol per a 40.000 comerços catalans. El període de descomptes finalitzarà el 31 d'agost. El diumenge que ve, moltes botigues, sobretot del centre de Vic, tindran obert.
A Osona, les rebaixes han començat potents, amb descomptes del 50% que fins i tot es podran incrementar en els propers dies. Els principals comerços que faran descomptes durant aquest període són els de moda, de roba i calçat, que esperen recuperar-se una mica de les poques vendes que han tingut al llarg de l’any. En aquests establiments, el període de rebaixes significa una mitjana del 20% de la facturació de tot l’any. Les expectatives, però, no són massa alegres.
“Venim d’una temporada fluixa. El consum continua encallat i encara repercutim la pujada de l’IVA”, explica Roguer Noguer, gerent de l’Associació de Comerciants de CentreVic. “A més, el temps no ha acompanyat”, afegeix.
La meteorologia, tot i això, té una perspectiva diferent, més positiva per als comerciants. “Com que ha fet fred, encara queda molta roba d’estiu en estoc. Això podria beneficiar els comerciants”, argumenta Noguer.
Uns quants consells per anar de rebaixes
A l'hora de comprar en rebaixes, l'Agència Catalana del Consum recomana:
- Fer una llista dels productes que interessen, d'acord amb el pressupost.
- Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l'aparador com a l'interior de l'establiment.
- Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
- Diferenciar entre vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals, com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats ha d'estar diferenciats de la resta.
- Comprovar l'admissió de targetes de crèdit com a forma de pagament habitual, ja que també s'ha d'admetre aquest sistema en període de rebaixes.
- Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús i les característiques del producte.
- Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura, ja que n'és la garantia. També cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si es detecten defectes en el producte, cal adreçar-se a l'establiment on s'ha adquirit i adjuntar el tiquet o factura de compra.
- Preguntar sobre la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L'establiment no té l'obligació de canviar un producte que es trobi en perfecte estat, si no és que ho anuncia.
- Recordar que tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia.