Lluís Serra desgrana a Tona els secrets del comerç electrònic

L’empresari va explicar com va convertir una ferreteria de poble en Bricmania.com

Publicat el 21 de febrer de 2015 a les 20:31

Lluís Serra va omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Tona. Foto: Monmar Comunicació


Lluís Serra, un dels majors experts en comerç electrònic i màrqueting digital de Catalunya, va explicar dijous a Tona la seva història empresarial d'èxit, que el va portar a convertir una ferreteria de poble en Bricmania.com, un gran negoci digital. A través de la ponència “Si no hi ha evolució... hi ha revolució!”, va repassar la seva trajectòria professional i va argumentar perquè ara els negocis i empreses han de tenir presència i vendre's a la xarxa.

El "comunicador, ponent, optimista permanent i provocador digital”, com ell mateix es defineix, va aconseguir emplenar la sala de plens de l'Ajuntament de Tona amb una seixantena de persones, la majoria vinculades al món del comerç, els negocis i l'emprenedoria, que van seguir atentament la seva intervenció. Serra es va posar el públic a la butxaca amb divertides anècdotes personals en una intervenció on va deixar clar que el comerç electrònic no és “ni ràpid ni fàcil ni econòmic” i que, per tal de reeixir-hi, cal confeccionar un pla de màrqueting 2.0 i utilitzar les xarxes socials. També va instar tothom a formar-se com condició prèvia a engegar qualsevol projecte i va comentar que el procés d'obrir un negoci on line ens donarà el valor d'obtenir “tant coneixements com experiència”.

Entre els molts exemples de com utilitzar Internet i les xarxes socials, Serra va posar el d'un taxista de Madrid que li va donar una targeta amb el número de whatsapp, un fet que va aconseguir fidelitzar-lo a ell com a client: “Li enviava un whatsapp i en 10 minuts el tenia allà; es va convertir en el meu taxista”. També va aconsellar que, abans de tirar un projecte endavant, “hem d'anar al banc de la plaça a reflexionar”. “Cal un somni, un pla d'acció, disciplina i temps”, i que un negoci sigui “fort” més que gran, va dir.

Al principi de l'acte, organitzat per Coworking Tona amb la col·laboració de Monmar Comunicació i l 'Ajuntament de Tona , Santi Casas, responsable de Coworking Tona, va explicar què és el centre i quines són les activitats que s'hi duen a terme.

Sobre Lluís Serra

Després del seu èxit empresarial amb Bricmania.com, Lluís Serra s'ha dedicat els últims anys a la seva gran passió: el món de la formació i de la motivació per a la millora personal i professional donant cursos, seminaris i conferències. És també consultor de projectes empresarials vinculats a l'àrea de comerç electrònic i treballa com a professor en centres i organitzacions com INESDI, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Barcelona Activa, Diputació de Barcelona, Cambra de Comerç de Terrassa, etc.