
La campanya de dinamització comercial de Torelló “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, que sortejava quatre espectaculars paneres, ja té guanyadors. El sorteig es va fer dissabte passat, just després de la revetlla infantil, a la plaça Vella.
Els guanyadors van ser Aureli Dot, de Torelló (butlleta obtinguda al Bar la Taverna), que es va endur la panera de Catalunya; Lluís Vila, de Vic, i Laia Balmes, de Les Masies de Voltregà (amb butlletes de la Rellotgeria Roquet i Copy Ges), que van obtenir les paneres del comerç de Torelló; i finalment Roser Autonell, de Sant Vicenç de Torelló (butlleta de Calçats Ginebra), que es va endur la panera de l’Agrupació de Comerciants de Torelló.
La panera de Catalunya (valorada en 750 euros) contenia obsequis dels municipis participants; les dues paneres del comerç de Torelló (valorades en 600 euros cada una), productes de comerços del poble, associats i no associats; i la panera de l’Agrupació de Comerciants de Torelló (valorada en 700 euros), vals per compres en comerços de l’ACT. En total, premis per valor de 2.650 euros per fomentar el comerç de proximitat i fidelitzar la clientela. La campanya s’ha fet durant el juny i hi han participat prop d’una seixantena de comerços.
La campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” ha aplegat 11 municipis catalans, un dels quals ha estat Torelló, juntament amb la Barceloneta i el Raval Sud de Barcelona, Besalú, Cambrils, el Vendrell, la Bisbal d’Empordà, la Selva del Camp, Lleida, Sant Feliu de Codines, Solsona i Tarragona. Es tracta d’una iniciativa en nuclis antics inclosos en el Pla de Barris, amb l’objectiu d’impulsar el comerç de proximitat com a fórmula per revitalitzar les zones i afavorir la cohesió social.
El 2007 es va constituir la Xarxa Barris amb Projectes, una plataforma entorn dels municipis que tenen en marxa programes de regeneració integral de la llei de barris. La Xarxa es divideix en diverses subxarxes, una de les quals és la de nuclis antics. Un dels objectius comuns és la dinamització del comerç de proximitat per la qual cosa la primera acció ha estat aquesta campanya. La idea és ajudar els nuclis antics a recuperar la centralitat comercial que sempre han tingut per tornar a ser un referent de la vida social dels seus municipis.