El nombre de delictes i faltes comeses a Manlleu durant el 2012 va augmentar un 3,4% (va passar de 980 a 1.013 en un anys). D’aquest, la majoria són contra el patrimoni, entre els que destaquen els robatoris amb força a l’interior de vehicles, que van passar de 178, el 2011, a 229 el 2012, la qual cosa suposa un increment del 28,6%. Són algunes de les principals dades de la memòria de la Policia Local de Manlleu de l'any 2012, que es va presentar fa uns dies.
Els robatoris a cotxes són els delictes més comuns a la ciutat, més que res per la facilitat, la manca de violència i la poca repercussió des d’una perspectiva judicial, segons fonts de la Policia Local. Per això, en els propers dies s’iniciarà una campanya per intentar rebaixar aquestes xifres. Cal dir que un dels lladres més prolífics en aquest àmbit, i un dels responsables de l’increment d’aquest tipus de delictes, ja ha estat detingut i està a la presó.
També van augmentar els robatoris amb força a domicilis, que van passar de 33 a 59. A Manlleu, durant el 2012 no hi va haver ni una sola agressió sexual, quan l’any anterior n’hi van haver quatre.
Pel que fa al trànsit, durant el 2012 es van produir 108 accidents, un 10% més que l’any passat. Molts dels sinistres es concentren a llocs com l’Avinguda de Roma o el passeig Sant Joan. Una dada rellevant és també l’elevat nombre d’atropellaments, 15, que ha pujat en relació a anys.
Els robatoris en cotxes a Manlleu augmenten un 28%
Societat
La Guàrdia Urbana presenta la memòria del 2012
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juny de 2013 a
les 07:51
Et pot interessar
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
-
Societat
Presó provisional sense fiança pels dos detinguts que van agredir violentament un home a casa seva a Torelló
-
Societat
L'Ajuntament d'Olost recomana no beure ni cuinar amb aigua de l'aixeta per presència de manganès
-
Societat Nova incidència a l'R3 a causa d'una averia en el sistema de regulació del trànsit ferroviari
-
Societat
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
