L’Ajuntament de Tavèrnoles va celebrar el passat dimecres una nova sessió de participació ciutadana sobre el futur Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM). La majoria dels veïns presents a la reunió, una seixantena, van mostrar el seu rebuig al pla i van reclamar que es paralitzés la seva execució fins després de les eleccions municipals. La intenció de l’equip de govern (ERC i CiU) era aprovar el projecte inicial abans de finalitzar la legislatura. Ara, no està tan clar que això pugui ser així.
L’oposició veïnal es fonamenta en diverses àrees de debat. La primera, sobre el pla a Can Riera, on s’hi hauria d’ubicar una hipotètica escola de l’Opus. Molts veïns no veuen clara la requalificació d’aquest espai en zona d’equipaments, entre altres coses, perquè mai ningú ha presentat oficialment un projecte per fer-hi l’escola (ha transcendit que s’hi vol construir una escola però els impulsors no s’han fet mai públics).
La segona controvèrsia se situa a Fussimanya. El projecte d’urbanització de la zona no s’ha pogut tirar mai endavant perquè ha estat tombat per un informe desfavorable de Medi Ambient (fins a tres vegades), basant-se en normatives com les de les pendents. A més, la urbanització costaria molts diners, ja que no hi ha cap servei i s’haurien de construir tots. El POUM reconeix les edificacions existents com a disseminat i no com a sòl urbà no consolidat, que és el que demanen els veïns. La decisió no deixa content a ningú.
Per últim, el POUM situa les grans zones de creixement al nucli urbà. Aquesta opció és veu correcte, però l’Ajuntament hi ha afegit un condicionant que ho complica: els propietaris afectats haurien de pagar una rotonda de la carretera.
Els veïns de Tavèrnoles no veuen clar el nou POUM
Demanen que es paralitzi l’aprovació inicial del projecte.
ARA A PORTADA
-
El GDT reivindica la crisi de la pesta porcina com «una oportunitat» per «transformar el model» Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge a Osona pel brot de pesta porcina Redacció
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 07 de desembre de 2010 a les 16:41
Et pot interessar
-
Societat
Vic celebra el Nadal amb un centenar de propostes repartides per tots els barris de la ciutat
-
Societat
Maria Nicolau posa en el punt de mira el menjar de l'Hospital de Vic: «Em va impactar»
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Societat
Osona abordarà la problemàtica del sensellarisme de forma coordinada
-
Societat
Detinguts a Gurb després de ser enxampats amb una moto robada al maleter
-
Societat
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
