La vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, no vol que els alcaldes del Moianès s'encantin amb l'articulació de la comarca. Amb aquest objectiu ha posat fil a l'agulla i, segons ha pogut saber Nació Digital, ha convocat els alcaldes del Consorci del Moianès a una cimera el proper 5 de setembre a Granera, actualment, al Vallès Oriental. El conclave també ha de servir per concretar els aspectes de la consulta popular sobre la creació de la comarca que pretén impulsar el Departament de Governació, tal com ja va publicar aquest diari. Collsuspina és l'únic municipi osonenc que queda integrat al Moianès.
El Govern ja té a punt tots els papers per impulsar aquest any el projecte de llei que permetria crear la nova comarca. Abans, però, vol que la decisió també se sotmeti a votació dels seus habitants.
La futura comarca del Moianès seria la 42a del país i estaria formada pels municipis de Calders, Castellcir, Castellterçol, Collsuspina, Granera, l'Estany, Monistrol de Calders, Sant Quirze Safaja, Santa Maria d'Oló i Moià, que en seria la capital. Aquests municipis pertanyen actualment a les comarques del Bages, el Vallès Oriental i Osona.
Joana Ortega cita els alcaldes del Moianès per la consulta
Societat
La vicepresidenta del Govern convoca el 5 de setembre una cimera a Granera
ARA A PORTADA
Publicat el
27 d’agost de 2014 a
les 08:25
Actualitzat el
21 d’octubre de 2014 a les
12:51
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'emergència pel mas d'en Serrallonga: «Ens hem ficat en un merder impressionant»
-
Societat
La dona més vella de Catalunya fa 112 anys: «Quan jo era petita, només hi havia un cotxe a Olot»
-
Societat
10 atractius turístics d'Osona que has de visitar aquest estiu
-
Societat
«Resignació i seguretat» amb el nou bus de Renfe a l'R3
-
Societat
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Societat
Primera victòria com a professional del ciclista tonenc Adrià Pericas
