L'alcalde republicà de Calldetenes, a favor de la política d'immigració de Vic

Jaume Mas dóna "suport total" a les mesures sobre el padró. Calldetenes demanava contracte de treball fins que una denúncia a Delegació del Govern ho va tombar.

Publicat el 20 de gener de 2010 a les 15:04
Jaume Mas, alcalde de Calldetenes. Foto: Adrià Costa

L'alcalde de Calldetenes, Jaume Mas (ERC) ha declarat avui al migdia a Osona.com que dóna "suport total i absolut" a les mesures de reforma del sistema d'empadronament de la ciutat de Vic, i que està rotundament al costat de l'equip de govern de CiU, PSC i ERC que lidera l'alcalde Josep Maria Vila d'Abadal.

El republicà Mas, que havia estat president del Consell Comarcal d'Osona entre 2003 i 2007 amb el suport del PSC, ICV i grups independents, es referma "en el plantejament que des d'ERC hem fet tota la vida, que és el de demanar que els immigrants vinguin amb contractació de treball d'origen des dels seus països". També reclama una modificació de la Llei d'Estrangeria o, encara millor, segons ell "l'elaboració d'una Llei d'Estrangeria pròpia de Catalunya, ajustada a les nostres necessitats i problemes", per part del Parlament.

"Durant uns anys -ha explicat l'alcalde Mas a Osona.com- a Calldetenes vam estar demanant el contracte de treball per inscriure els immigrants al padró municipal, però algú va presentar una denúncia en contra nostra  a la Delegació del Govern espanyol, i des d'allà ens van obligar a tirar enrere aquesta mesura". La norma que s'ha mantingut ès el control del nombre de persones empadronades en una mateixa vivenda "per impedir els pisos-patera", afegeix.

Calldetenes és un municipi de més de 2.000 habitants governat per ERC amb Jaume Mas al front des de 1992, i en el qual els republicans solen obtenir alguns dels seus millors resultats a nivell nacional en comicis autonòmics i generals.

Segons dades facilitades per l'Ajuntament, en aquest moment el nombre d'immigrants extracomunitaris a Calldetenes representa el 7,5% de la població, i es troba en descens, ja que havia arribat a ser de l'11%. Mas assenyala que "en els darrers temps no tenim problemes amb el padró perquè no arriba gent nova."