Sant Tomàs ha inaugurat el nou Centre Ocupacional de Manlleu aquest dijous, un espai ubicat molt a prop del centre de la vila que permet que les persones ateses puguin participar activament en la vida del municipi. Les noves instal·lacions, situades al passatge Vendrell, són "més amables" amb l'objectiu final de continuar oferint "noves oportunitats, millorar el benestar de les persones i avançar cap a una societat més inclusiva", ha destacat Joan Casany, president de Sant Tomàs.
A les noves instal·lacions hi ha 18 persones vinculades, permeten millorar les condicions en què es desenvolupa l'atenció diària i disposa d'una sala polivalent, una sala de reunions, un menjador, un despatx de direcció i serveis auxiliars.
A la inauguració del nou centre -que suposa deixar enrere l'anterior espai, ubicat al polígon industrial de La Coromina- i han participat diverses personalitats del tercer sector, així com el conseller de Drets Socials i Inclusió, Raúl Moreno o l'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira.
Sant Tomàs va adquirir l'immoble l'any 2022 i hi ha realitzat una inversió de més de 700.000 euros per adequar els espais. D'aquests, 382.444 euros han estat aportacions i subvencions de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Manlleu i entitats privades.
"Deixem enrere un entorn industrial i ens situem en una zona cèntrica, comunitària i plena de vida, un fet que permet a les persones ateses de participar en el dia a dia del municipi i la seva gent", ha subratllat Casany, tot afegint que Sant Tomàs aposta per a "una atenció descentralitzada i propera" que compta amb diferents centres arreu de la comarca, com a Vic, Roda de Ter, Tona, Torelló, Centelles, Sant Hipòlit de Voltregà, Calldetenes o el recentment inaugurat a Manlleu.
Al mateix temps, el president de l'entitat ha parlat dels reptes del sector social i ha demanat més recursos i millores pels professionals que s'hi dediquen, els quals, ha dit, "fan una feina essencial i han de tenir condicions laborals dignes i equiparables amb la responsabilitat que assumeixen".

- El conseller de Drets Socials i Inclusió, i l`alcalde de Manlleu, aquest dijous.
- Irene Giménez
Per la seva banda, l'alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, ha remarcat que el Centre Ocupacional de Sant Tomàs a Manlleu "no és un edifici més, sinó un nou pas per fer una ciutat més amable i inclusiva", mentre que el conseller de Drets Socials i Inclusió ha destacat que les treballadores socials "són heroïnes", també ha subratllat la importància de les noves instal·lacions de Sant Tomàs a Manlleu i ha posat el focus en la col·laboració entre administracions "per transformar la realitat".
Els 18 usuaris del Centre Ocupacional de Manlleu reconeixen que el nou equipament és més còmode i més gran. En Jordi del Viso, una de les persones ateses al centre, té 43 anys i fa una quinzena que està vinculat a Sant Tomàs. Explica que "estem molt contents, hi ha molta llum i estem més tranquils". En aquesta línia, destaca que el fet d'estar integrats a l'entorn urbà els permet passejar per la vila amb tranquil·litat i "sense haver de dependre si cabem o no a la furgoneta".

